|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Må du har dyrket durumhveten til pastaen selv feks?
![]() |
![]() |
#3 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Jeg tenker at man må ha "tatt" på der ulike råvarene som er i maten. Så da utgår oppspriting av Toropose all den tid man ikke har vært i befating med de ulike delene, kun blandingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?For meg er det matlaging med renest mulig råvarer.
![]() |
#5 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Det er mye mellom å kjøpe en hel gris for partering og bare servere Toro og ferdige produkter.
![]() |
#6 |
koko
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Toro med påfyll er ikke "mat fra bunnen av" for meg.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Jeg definerer matretter med bruk av buljong og/eller hermetiske tomater som "fra bunnen av".
![]() |
![]() |
#9 |
koko
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?
Det er jeg enig i.
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Jeg klarer ikke definere. Noen ganger mener jeg at jeg har laget fra bunnen av når jeg får hjelp fra Toro også, andre ganger ikke.
![]() |
#11 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Grunnen til at man lager mat fra bunnen av er vel delvis for å unngå alle tilsetningsstoffene. Det oppnår man ikke dersom man tar utgangspunkt i en toro suppepose, og derfor inngår ikke det i begrepet "mat fra bunnen av" i mine øyne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Godt spørsmål. Jeg har tenkt litt på det når jeg lager supper med buljongterningene til Toro, bokstomat og tomatpuré i stedet for Toros tomatsuppe. Det er jo fortsatt en form for halvfabrikata, jeg bare blander dem sammen selv;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
er her
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Toropose middag er ikke fra bunnen av, men jeg kan lage middag fra bunnen av å ha toropose saus ved siden av alikavel. Så helt konsekvent er jeg ikke.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?
Ja, det er sant. Er det tilsetningsstoffer i buljong?
![]() |
![]() |
#15 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Hva med tomatpuree? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Det kan være så mangt, vanskelig å sette en klar grense.
![]() |
#18 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Google er ikke alltid min venn: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Genialt, jeg lager jo ganske mye fra bunnen av, eneste er at jeg skulle vært flinkere til å blande brøddeigen selv, bruker kornbrød pose. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|