Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Sherwoodskogens personlighetstest!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-10, 14:28   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sherwoodskogens personlighetstest!

Noen har sett denne før, men ganske sikkert ikke alle. Det pleier å bli interessante diskusjoner ut av den når folk er uenige om svarene, og i tillegg er det en ganske morsom analyse av svarene som jeg kan poste litt senere. I første omgang er det morsomt å se hva folk svarer.

Sheriffen av Nottingham har tatt Robin Hood og Lille-John til fange og sperret dem inne i det aller dypeste og sikreste fangehullet sitt. Jomfru Marian kommer til sheriffen og trygler ham om å slippe dem fri, fordi hun elsker Robin. Sheriffen sier at han skal la dem gå hvis hun tilbringer natten med ham. Hun går med på det.

Neste dag slipper sheriffen begge fangene sine fri. Robin spør Marian om hvordan hun greide å overtale sheriffen til dette, og hun forteller ham sannheten. Hun blir svært overrasket når han da sier at han aldri vil se henne mer.

Lille-John forsvarer Marian, inviterer henne til å dra fra Sherwood sammen med ham og lover henne livslang kjærlighet. Hun aksepterer, og de rir av gårde sammen.

Ta nå utgangspunkt i realistiske, alminnelige standarder for oppførsel, og sett opp Robin, Marian, Lille-John og sheriffen i rekkefølge etter hvor moralsk og ærlig du mener de oppførte seg (fra mest moralsk til minst moralsk).

Det er ingen ”riktige” svar her. Når du har kommet med ditt svar, kan du se på en analyse basert på hvilken av de 24 mulige rekkefølgene du valgte.

Gammel 03-11-10, 14:31   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sherwoodskogens personlighetstest!

Jeg har ikke endret mening:

Marion
Lille-John
Sheriffen
Robin

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:35   #3
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Lille-John (var vel singel, forsvarte en handling gjort i beste mening som reddet noen fra en vanskelig situasjon, og tilbød henne vel "kjærlighet" når det var blitt slutt mellom henne og Robin)
Marian (lå med en annen, dog for en god handling, og ble så sammen med kompisen. Noe tvilsomt)
Sheriffen (Burde verken stenge dem inne eller be om noe sånt. Moralsk dilemma, der man utnytter vanskelig situasjon.)
Robin (burde se gjennom fingrene for en Marians handling gjort i kjærlighet for han. Kjærlighet og sex er to forskjellige ting.)

Sist redigert av Dronningen : 03-11-10 kl 14:43.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:36   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Marian
Lille-John
Robin
Sheriffen

Gammel 03-11-10, 14:36   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg har endret mening, jeg heller. (Selv om det er veldig morsomt å lage scenarier som legger til masse manglende detaljer for å legge mye mer skyld på den ene etter den andre. )

Lille-John
Marian
Sheriffen
Robin

Gammel 03-11-10, 14:37   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, min rekkefølge er omvendt, med MEST umoralsk på topp:

1.Sheriffen (ok, han holdt det han lovde, men han satte Marian i en umulig situasjon)
2. Robin Hood. Han er ikke langt bak sheriffen altså, men kan unnskyldes bittelitt med at han har en naturlig følelsesmessig reaksjon der og da. Men læll - jeg synes han oppfører seg umoralsk ved å svikte dama si som bare ville han vel.
3. Delt mellom Lille-John og Marian. Både Marian og Lille-John burde kanskje ha ventet til Robin Hood hadde roet seg ned for å se om han ombestemte seg i forhold til Marian, men utover det kan jeg ikke se at de har gjort noe umoralsk noen av dem.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:38   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med flertallet

Marian
Lille-John
Robin
Sheriffen

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:38   #8
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lille-John
Marian
Robin
Sheriffen

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:39   #9
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

1. Robin Hood - litt vel prinsippfast kanskje, men det har ikke så mye med moral å gjøre synes jeg.
2. Sheriffen. Jobb å gjøre i utgangspunktet. Men ellers rimelig dårlig håndtering
3. Lille-John. Hans beste venn
4. Marian. Altså, både ligge med sheriffen, og kaste kjærligheten bort for en umiddelbar innskytelse?

Gammel 03-11-10, 14:39   #10
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lille-John og Marian stiller likt etter mitt syn
Sheriffen
Robin

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:40   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille-John
Marian
Sheriffen
Robin

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:41   #12
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener følgende:
Robin - har tatt konsekvensen av handlingene sine, aksepterer ikke korrupsjon for å slippe unna
Lille-John - har egentlig ikke gjort noe galt, annet enn å ikke ta avstand fra den korrupte handlingen. Robin ville jo ikke ha Marian, så da er det ingen grunn til at Lille-John ikke kan bli sammen med henne
Marian - forsøker (og lykkes med) å kjøpe en antatt forbryter ut av sin straff
Sheriffen - korrupt

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:42   #13
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker dere den rekkefølgen Skilpadda anga?
I så fall skjønner jeg at jeg er i et kapittel for meg selv.

Gammel 03-11-10, 14:43   #14
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Marion
Lille-John
Sheriffen
Robin

Jeg husker ikke hva jeg svarte sist, men jeg er i alle fall enig med Teo nå.

Gammel 03-11-10, 14:45   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Rent bortsett fra at jeg ikke henger meg opp i hvem som ligger med hvem, så er vi vel delvis på samme planet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:46   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg skrev det første som falt meg inn, men ser jo så absolutt at jeg kan endre standounkt altså - og er ikke gale uenige med deg heller!!

Nei, denna har ikke noen fasit ...

Gammel 03-11-10, 14:47   #17
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Lille-John - Riktignok er han opportunistisk, men ikke noe galt i å være målbevisst.
Marian - Får minuspoeng for å gå fra Robin (sitt livs kjærlighet) til Lille-John basert på et sjokk- og sinneutbrudd. Robin kommer garantert på bedre tanker.
Robin - Ikke særlig smart reaksjon, men på en måte et forståelig øyeblikksutbrudd. Dog var nok det det siste Marian trengte etter å ha gitt alt for å få han tilbake.
Sheriffen - Får plusspoeng for å ha utført jobben sin ved å kaste Robin og Lille-John i fangehullet, men utviser slett arbeidsmoral ved å utnytte sin posisjon og ha seg med kjæresten til en av fangene. Klar bunnplassering.

Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012.
baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:50   #18
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Robin - ikke gjort noe galt, bare prinsippfast.
Lille-John - stikker av med den ny dumpede dama til kompisen sin
Marian - Joda, hun ville redde kjæresten sin og ofret seg, men var snar til å ri avgårde med nest beste.
Sheriffen - Forventer mer av en Sheriff. Tar i mot betaling for å slippe fangene fri. Dermed antar jeg at de var feilaktig fengslet også, som forsvarer å ha de på moraltoppen.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 14:50   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Morsommere hvis man begrunner, kanskje?

Lille-John: Har ikke gjort noe moralsk uforsvarlig, slik jeg ser det. Og i alle fall ikke noe uærlig. (Med forbehold om at jeg ikke aner hvorfor han havnet i fengsel i utgangspunktet. ) Kunne muligens ventet litt før han dro av gårde med Marian, men får poeng for å respektere og verdsette henne.
Marian: Bestikker sheriffen. Bruker sex for å oppnå noe som egentlig er forbudt. Går muligens på akkord med egen standard når det gjelder sex - men det er for et veldig godt formål (hvis jeg antar at Robin og John står i fare for å henges eller råtne i fengsel). Er ærlig når det gjelder hva hun har gjort, forteller Robin det med én gang. Er veldig kjapp til å dra av gårde med John, men er nok fortvilet og orker ikke å bli i nærheten av Robin.
Sheriffen: Lar seg bestikke. Utnytter Marians fortvilelse for å få sex. Slipper løs fangene sine. Men holder i det minste løftet sitt.
Robin: Straffer kjæresten sin fordi hun har ofret seg for hans skyld. Slår opp med henne for noe jeg ser som en bagatell, og har ingen forståelse for hva hun har risikert og gjennomlevd. Kan se fint lite som trekker i positiv retning her.

Gammel 03-11-10, 14:51   #20
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Hestene
Lille-John
Marian
Sheriffen
Robin

Jeg forestiller meg alltid at Robin står og sparker i bakken og trasser over at Marian mista jomfruglorien før han hadde vært der. Og det bare for å redde han selv og hans beste venn. For ei kjerring!

Sist redigert av Kitty Bastard : 03-11-10 kl 16:40.
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.