|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seterHva kjøper vi, og hvorfor? |
![]() |
![]() |
#2 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seter7 seter av typen sharan, galaxy eller alhambra er bruksvennelige. Der har man 7 ordentlige seter og du kan ta ut et og et sete akkurat som det passer deg.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seterVært inne på finn og sett nå, og den Renaulten så fin ut. Skal testes. |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seterEr det viktig at det er bagasjeplass igjen når det er 7 seter i bruk? Med andre ord, trenger der en "ekte 7-seter" eller 5-seter med to nødseter?
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seterJeg ønsker meg noe større enn vi har, og Roomsteren er romslig i forhold til bagasjerom. Sist redigert av Left : 04-11-10 kl 11:40. |
![]() |
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seterDette tror jeg kan være en glitrende bil i den prisklassen du sikter til... Sist redigert av Lommelun : 04-11-10 kl 12:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seterFor Hiace, så bør man absolutt ha 4x4. Dette er en bil med bakhjulstrekk og omtrent ikke vekt bak sammenlignet med foran. Den er uten stabilitetskontroll, antispinn osv. Hiace blir slikt sett, sammen med en del andre biler i samme segment med bakhjulstrekk, noe herk på vinterføre.
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand" [J-2003 - G-2005 - J-2008] Sist redigert av mrc : 04-11-10 kl 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seterJeg er faktisk enig med mrc i at kvaliteten på Scenic fra årgangene 2003-04 kan være problematisk, selvfølgelig uten at jeg skjærer alle scenicer over en kam! Sist redigert av vestlandsfanden : 04-11-10 kl 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seterAvensis Verso går ikke inn i grensen på 100 000 her.....
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seter
Kommer helt an på hvor du bor landet. En kompis bor på Hvaler i Østfold og han har overhodet ikke behov for 4x4 for å kjøre mellom Skjærhalden og Fredrikstad.
Jeg tok arbeidsbilen til svigerfar ut på en liten tur i sommer og det er en 4x4 utgave. Motoren var stor nok i massevis.. Sist redigert av Lommelun : 04-11-10 kl 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seter
Vel. Det holder at det er snø på veiene for at bakhjusltrekk i kombinasjon lett rumpe mangel på stabilitetskontroll gjør en forskjell. I tillegg kan man snakke om ren framkommelighet for den jevne fører.
Hvilken motor er det i den? Jeg kommenterte i henhold til den som det var linket til. I nyere utgaver er turbo blitt standard, slik at ytelsen hentes ut av motoren på en helt annen måte enn på den gamle 2,4-dieselen uten turbo. Som sagt - en 0-100-operasjoner ligger her trolig på over 30 sekunder, mens det i en vanlig personbil eller liten flerbruksbil gjerne litt på rett over 10 sekunder.
Naturligvis, men samtidig snakker vi om en bil som generelt har dårligere kjøreegenskaper enn en personbil, uten stabilitetskontroll og med et understell som også er tilrettelagt for at bilen skal lastes tungt. Skulle man få en sleng eller på annen måte blir "overrasket", er det langt vanskeligere for sjåføren. (Kilde: youtube.com) For biler med høyt tyngdepunkt blir slikt enda vanskeligere uten stabilitetskontroll. Og her er det ikke snakk om så høy hastighet heller. En kontramanøver når man får slengt i f.eks. 60 km/t, noe som skjer lettere når man har en bil med bakhjulstrekk og uten stabilitetskontroll, blir da ytterligere vanskeligere å "hente inn igjen". Uansett hvordan man føler at man kjører etter forholdene, så kan det også være andre som ikke gjør det, og der man blir innblandet. Eller det kan skje ting som var svært vanskelig å forutse.
Det ER en risiko å kjøre utrykning med slike kjøretøy, og utrykninger generelt. Men det er også med spesielt trente og erfarne sjåfører, sirener på og med en vurdering av risikoen opp i mot "gevinsten" av å ta risikoen. En slik sammenligning blir bare helt helt merkelig å gjøre - og direkte feil.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seter7 seter er faktisk mindre viktig enn god plass når jeg får tenkt meg om. |
![]() |
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 setermrc: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seterCaravelle hadde vi før vi bytta til Roomsteren, ok den. |
![]() |
![]() |
#15 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seterSkal du ha en stor bil til 100 000 tror jeg du må ha en bortimot 10 år gammel bil. Her er oversikt over år 2000-modeller mht driftssikkerhet: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seterMulig man kan sjekke hvordan Pug 807/Citroën C8 (samme bilen) ligger prismessig - tror jeg hadde foretrekt det framfor Espace i hvert fall.
![]() |
#17 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seterMen espace har vel ikke så godt bagasjeplass som grand espace? Jeg ville ikke kjøpt den med minst plass.
![]() |
#19 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seter[quote=mrc;2524671]Mulig man kan sjekke hvordan Pug 807/Citroën C8 (samme bilen) ligger prismessig - tror jeg hadde foretrekt det framfor Espace i hvert fall. Sist redigert av vestlandsfanden : 06-11-10 kl 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Bytte bil - max 100000,- og min. 7 seterDen siste der er allerede lagret i "mine funn". Det er flere Grand Espace som skal sjekkes nærmere. |
![]() |
![]() |
|
|