Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

WTF!? Reagerer kroppen min på godis?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-10, 19:56   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

WTF!? Reagerer kroppen min på godis?

Ok, det er kanskje selvsagt for noen, men jeg har aldri opplevd dette før.

Vi pleier å ha godis og potetgull på fredagskveldene og jeg fyser alltid no innmari på det og spiser en del av det da. Men, så får jeg en sånn uggen følelse i kroppen, litt sånn småkvalm og rar. Samme om jeg plutselig fyser på godis i butikken og kjøper en pose med seigmenn, biler eller whatever.

Er det godisen og potetgullet som gjør det?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 19:57   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: WTF!? Reagerer kroppen min på godis?

Jeg går for sukkeret.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 20:08   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan også reagere sånn på godis, ja.

Gammel 05-11-10, 20:29   #4
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg også. Sjokolade går bra, men smågodt, seigmenn og sånt spiser jeg aldri lenger. Blir så uggen av det.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 20:42   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ELSKER smågodt. Dette er dårlig gjort.

minibolle mai 2012
Gammel 05-11-10, 21:03   #6
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg ELSKER smågodt. Dette er dårlig gjort.

Helt enig!!

Jeg har det på akkurat samme måten, og det blir bare verre med alderen (eller hva jeg nå skal skylde på....)

Gammel 05-11-10, 21:06   #7
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir også uggen av smågodt, mens sjokolade går bra. Jeg spiser likevel litt smågodt av og til - drikker masse vann ved siden av, så går det så bra så.

Gammel 05-11-10, 21:12   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir også dårlig av godteri ja. Ikke av brus og sjokolade, men smågodt og sånne ting med mye kunstige greier i.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 21:16   #9
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir dårlig av smågodt. Type lett uvel, svimmel og uggen. Sjokkis kan jeg derimot spise mengder av uten samme virkning, så jeg tror det er tilsettingsstoffer og ikke sukkeret som gjør det.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 21:26   #10
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Du må på tilvenning! Å bare spise godis én gang i uka kan rett og slett være ganske farlig.

Begynn med å spise ca 100g pottis en dag, og så ca 100g smågodt den neste dagen. Repeter! Husk på å variere kostholdet! Ikke spis bare potetgull med paprika, men varier gjerne med salt og pepper eller ost og løk. Ingen grunn til å bare holde seg til Maarud, forresten. Kims og Sørlandschips er også bra. Varier også smågodtet.

Etter et par-tre uker burde uggenheten ha gått bort.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 21:28   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

minibolle mai 2012
Gammel 05-11-10, 21:29   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjelder bare å ikke spise godteri på tom mage. :uhyggelig erfaren og gammel i gamet:

Gammel 05-11-10, 21:30   #13
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan være mengden godis man inntar man blir uvel av også. Har jeg hørt.

Gammel 05-11-10, 21:31   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det gjelder bare å ikke spise godteri på tom mage. :uhyggelig erfaren og gammel i gamet:

Jammen, vi hadde akkurat spist. Nytt og bedre tilsettingsstoffri hverdag begynner i morgen, må bare tømme godteskåla først.

minibolle mai 2012
Gammel 05-11-10, 21:32   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Gammel 05-11-10, 21:34   #16
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg reagerer også på godteri, men sjokolade og potetgull går ganske bra. Tror også det er tilsetningsstoffene jeg reagere på. Men det er greit i grunn. Jeg har masse annet jeg kan kose meg med.

Gammel 05-11-10, 21:37   #17
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg reagerer veldig på smågodt. Blir skikkelig uvel. Merker ikke det samme om jeg spiser annet godteri som potetgull eller vanlig sjokolade.

Gammel 05-11-10, 21:53   #18
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blir også uggen av smågodt. Men om jeg spiser SØrlandschips ved siden, så blir jeg utrolig uggen. Men lærer aldri

Gammel 07-11-10, 08:21   #19
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir veldig uggen av søtsaker, så har så og si kuttet det ut og lager meg "sunt godis" istedet. Nå savner jeg ikke E-godis, men koser meg meg daddel-godis o.l

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 09:24   #20
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg blir veldig uggen av søtsaker, så har så og si kuttet det ut og lager meg "sunt godis" istedet. Nå savner jeg ikke E-godis, men koser meg meg daddel-godis o.l

Altså. Slike "konstruktive" råd kan du bare ta og dytte opp i kamelåså-en. Det må da være ganske opplagt at det ikke er dette kokosbollen (!) trenger. Som tidligere påpekt trenger hun tilvenning, ikke avvenning.

Dette er et innlegg sponset av Maarud og Candy King.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.