Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-10, 08:50   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)

Hørt på Elkjøp Megastore igår:

Fyr med temmelig provoserende sveis: *tygg, slafs* ja, kan jeg hjelpe deg?
m^2: ja, nå har jeg lett og lett. Jeg skulle hatt lampettledning
FmTPS: hæ? hvadda?
m^2: lampettledning?
FmTPS: æhm... hva er det forno? *tygg, slafs*
m^2: ja, eh, en ledning da. Til lampett. Til strøm du vet?
FmTPS: nei, det er ikke noe vi har hos oss. *tygg* Har du prøvd IKEA?
m^2: Ja jeg skal hvertfall prøve et annet sted. (elkøp my A**)

En annen dag, på Narvesen:

Kvitrejente med hvitblondt hår - også hun med tyggis: *kvitre* ja, det blir 75,50! :slafs:
m^2: ja, jeg skulle gjerne hatt ut 50 kroner i tillegg.
Kvitrejente: Ja, det skal gå greit! eh, uh, (hun leter rundt). Øhm... (hun leter litt mer rundt, lettere frantisk) *slafs, tygg*
Kvitrejente: nei, det kan du ikke få
m^2: ikke det?
Kvitrejente: ja, for jeg finner ikke kalkulatoren. Så da vet jeg ikke hvor mye penger jeg skal trekke på kortet ditt
m^2: 125,50, kanskje?
Kvitrejente: ja, nei, jeg må ha kalkulator for å være sikker
m^2: det ER 125,50 altså.
Kvitrejente: ja, det er ikke det at jeg ikke stoler på deg, altså. *slafs, slafs, tomt blikk* Men når jeg ikke er sikker på at det stemmer kan du ikke få pengene.
m^2: ( ) kan du ikke bare regne i hodet da?
Kvitrejente: nei, det blir for vanskelig

Så jeg fikk ikke 50-lappen min

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 08:53   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)

Hvordan ser en provoserende sveis ut? :henger seg opp i det viktigste:

Men, ja, serviceinnstillingen hos ungdommennåtidags er under enhver kritikk.

Provoserende sveis?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg hår.jpg (4,5 KB, 59 visninger)
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 08:59   #3
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)

Det er sjelden man kommer i en butikk (spesielt kjedene) der noen av de som jobber der kan noe som helst (inkudert å oppføre seg). Jeg tror de har hengt seg for mye opp i lønnskostnadene, og glemt at service har noe med inntektsnivået å gjøre.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 09:00   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: hørt i butikken (jeg lar meg fortsatt sjokkere)

Hva er det med enkelte ungdommer i serviceyrker?
Jeg hadde en interessant opplevelse på 'nille her om dagen også, der den unge damen sto med halvåpen munn og fingret med håret sitt og nistirret ut i gangen mens hun ekspederte meg, jeg tror ikke hun så på meg en eneste gang mens jeg var der.
I tillegg hørtes hun helt fraværende ut.
Jeg hadde lyst til å snakke med sjefen hennes, rett og slett.

Men at de ikke har ledninger på Elkjøp, da ...

Sist redigert av Enhjørning : 07-11-10 kl 09:16.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 09:01   #5
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Fantastisk

Du må begynne å bare handle på Kiwien min, hvor de innsurnede gamle kjerringene i grønt jobber. Jeg vet sannelig ikke hva som er verst.

Gammel 07-11-10, 09:03   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke det bare er ungdommen som er slik. Jeg er sikkert preget av mine opplevelser de siste ukene, der jeg ikke får vite hvor produkter selges fordi jeg kan misbruke informasjonen.

At elkjøp ikke har ledninger er jo fasinerende, men faktisk ikke usansynlig. (IKEA har iallefall)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 09:16   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Fantastisk

Du må begynne å bare handle på Kiwien min, hvor de innsurnede gamle kjerringene i grønt jobber. Jeg vet sannelig ikke hva som er verst.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg tror ikke det bare er ungdommen som er slik. Jeg er sikkert preget av mine opplevelser de siste ukene, der jeg ikke får vite hvor produkter selges fordi jeg kan misbruke informasjonen.

At elkjøp ikke har ledninger er jo fasinerende, men faktisk ikke usansynlig. (IKEA har iallefall)

Det er nå sant.
Slett service er slett service, uansett alder på ekspeditøren.

Men jeg lar meg sjokkere hver gang, jeg også.
I løpet av mange år i diverse servicejobber har jeg alltid satt servicemindedness og skikkelig kundebehandling høyt, og stiller tilsvarende krav når jeg er på andre siden av disken.
Man må kunne forlange et minimum av folkeskikk av mennesker som står bak en kasse ...

Gammel 07-11-10, 09:18   #8
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke lampettledning på IKEA heller (det var der jeg kjøpte lampene jeg skulle ha ledningen til nemlig)
Men jeg fant en helt genial en på noen meter med påmontert lampettstøpsel og uten bryter på Clas Ohlsson. Og det var jo akkurat det jeg skulle ha

Gammel 07-11-10, 09:20   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Ikke lampettledning på IKEA heller (det var der jeg kjøpte lampene jeg skulle ha ledningen til nemlig)
Men jeg fant en helt genial en på noen meter med påmontert lampettstøpsel og uten bryter på Clas Ohlsson. Og det var jo akkurat det jeg skulle ha

CO har alt.
Bortsett fra ostehøvel med riller.
Ingen i hele Oslo har det, ser det ut for.

Gammel 07-11-10, 09:21   #10
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Provoserende sveis er litt for mye ... hår, for mye voks, hår som stikker ut i rare retninger, som ser ut som noe man har sovet i men som skal være akkurat sånn, som man åpenbart har brukt mye tid foran speilet for å få til. Men som får meg til å tenke "men så gå og ta en dusj og FRESH deg opp da menneske!!!" alternativt "gurimeg, du har åpenbart for lite å dille med i livet"
litt sånn, men mer liksom:

Sist redigert av m^2 : 07-11-10 kl 09:28.
Gammel 07-11-10, 09:22   #11
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Du kunne jo tipset hun på narvesen om at det sikkert fantes kalkulator på mobilen hennes? Utrolig fascinerende lavt kunnskapsnivå på enkelte...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 09:29   #12
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Det slo meg ikke før etterpå faktisk.
"det er ikke det at jeg ikke stoler på deg, asså, men" - satte meg helt ut (jeg måtte jo passe meg for ikke å ende i en våt hysterisk fnisende bylt på gulvet)

Gammel 07-11-10, 09:35   #13
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det slo meg ikke før etterpå faktisk.
"det er ikke det at jeg ikke stoler på deg, asså, men" - satte meg helt ut (jeg måtte jo passe meg for ikke å ende i en våt hysterisk fnisende bylt på gulvet)

Neste gang sier du at du vil ha ut 125,50 totalt.
Det burde jo ikke spille noen rolle for henne hvor mye penger du ville ta ut eller ikke, det er jo ingenting som skjer med oppgjøret hennes, pluss at det står på kassen etterpå hvor mye du skal ha igjen.

Jeg blir også rimelig sjokkert over servicenivået rundt i butikker, det ser ut til at de store kjedene skifter ut sine "dyre" ansatte som innehar kompetanse og er serviceminded med unge billige studenter som egentlig ønsker alle kunder dit peppern gror.
Jeg ser tendensene over alt her jeg bor, irriterende.

Gammel 07-11-10, 09:36   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

CO har alt.

Prøv obs. Eller glassmagasinet. Jeg har opptil flere ostehøvler med riller, alle er hardangerbestikk.

Gammel 07-11-10, 09:38   #15
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Utrolig

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 09:40   #16
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

En annen dag, på Narvesen:

Kvitrejente med hvitblondt hår - også hun med tyggis: *kvitre* ja, det blir 75,50! :slafs:
m^2: ja, jeg skulle gjerne hatt ut 50 kroner i tillegg.
Kvitrejente: Ja, det skal gå greit! eh, uh, (hun leter rundt). Øhm... (hun leter litt mer rundt, lettere frantisk) *slafs, tygg*
Kvitrejente: nei, det kan du ikke få
m^2: ikke det?
Kvitrejente: ja, for jeg finner ikke kalkulatoren. Så da vet jeg ikke hvor mye penger jeg skal trekke på kortet ditt
m^2: 125,50, kanskje?
Kvitrejente: ja, nei, jeg må ha kalkulator for å være sikker
m^2: det ER 125,50 altså.
Kvitrejente: ja, det er ikke det at jeg ikke stoler på deg, altså. *slafs, slafs, tomt blikk* Men når jeg ikke er sikker på at det stemmer kan du ikke få pengene.
m^2: ( ) kan du ikke bare regne i hodet da?
Kvitrejente: nei, det blir for vanskelig

Så jeg fikk ikke 50-lappen min

Gammel 07-11-10, 09:42   #17
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

CO har alt.

Joda. Glassmagasinet (og antageligvis hvilket som helst glassmagasin) har.

Ellers kan jeg vel bare riste på hodet til m^2s opplevelser. Er det mulig.

Gammel 07-11-10, 09:47   #18
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

CO har alt.

Men hvorfor i all verden vil du ha det? Osteskiver med riller smaker ... annerledes. Gammel dame-aktig. Som i gammel dame som ikke vasker seg ordentlig, ikke som i bollebakende, rødmusset og velduftende bestemor. :traumer fra barndommen:

Gammel 07-11-10, 09:51   #19
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Du skulle ha telt sammen med henne. Gjort det enkelt som mulig. 50 + 50 = 100 + 25,50= 125,50

Gammel 07-11-10, 09:54   #20
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Herlig service.

Vi traff på en servitør på Dolly Dimple's i går som påsto at det var helt umulig å få ananas på den italienske pizzaen med pepperoni dersom det ikke sto i menyen. De kunne BARE servere pizzaene slik de var i menyen, nemlig.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ostehøvel

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.