|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: Hvor lange skal slalomskiene være?Jeg mener det er maks samme høyde som barnet. Som regel skal de også være kortere, jo mer innsving det er på skiene. Det gjør heller ikke noe om slalomski er litt korte, så ikke kjøp de lenger enn dere "må". |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: Hvor lange skal slalomskiene være?I alle fall kortere enn den som står på dem. Til nesetippen? Ville forhørt meg i butikk.
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor lange skal slalomskiene være?Vi kjøpte til snuppa i fjor. Da kjøpte vi 100 cm da hun var 104. Det var på slutten av sesongen. Butikken sa at dette var i lengste laget, men siden hun hovedsakelig skal bruke dem i år, så gikk det greit.
|
|
|
|
#5 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lange skal slalomskiene være?Vi har blitt anbefalt å ha nokså korte ski til ungene fordi det er lettere å ploge med de da. Snuppa som er 117 cm skal ha ca 80 cm lange ski.
|
|
|
|
#8 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hvor lange skal slalomskiene være?Jeg vil si det kommer litt an på alder og ferdighet.
|
|
|
#10 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor lange skal slalomskiene være?
Får en noe annet enn carving ski nå da? Synes alt som selges er enten det eller twintip. Jentene mine som er 130cm høye har slalomski (carvingski) på 120cm. Jeg som er 174cm høy har slalomski på 154cm. Liker ikke for lange ski. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Hvor lange skal slalomskiene være?Vi har pleid å kjøpe carvingski og da får vi beskjed om at de skal nå til nesetippen. Som de andre sier her, kan barn gjerne ha korte slalomski, det er lettere å håndtere dem enn lange ski.
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor lange skal slalomskiene være?Nesetippen, ja. Ikke lenger, i hvert fall.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lange skal slalomskiene være?
Eller for mor eller far som fungerer som trekk-dyr. Jeg har løst det ganske enkelt og kjører uten staver selv også.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lange skal slalomskiene være?Men, for å svare på HI så anbefales det ca. 10 cm under barnets høyde.
|
![]() |
|
|