|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?Ja, gitt at du bor i de deler av landet som er så "velutstyrt" med to-felts veier.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?Høyre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?På motorveien er jeg stort sett å finne i venstre felt.
![]() |
#5 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?Jeg ligger i høyre felt, så sant jeg ikke trenger å kjøre forbi noen. Jeg legger meg tilbake i høyre felt igjen når jeg har kjørt forbi. Om det er tjukt av biler i begge felt, så blir det litt mer tilfeldig. Mannen min ligger i venstre uansett, og det irriterer vettet av meg.
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?Både og. Jeg får litt "angst" av alle som skal inn på motorveien som jeg jo må gjøre plass til når jeg ligger i høyre felt, så det er jo mest komfortabelt å ligge i venstre. Men folk i venstre felt skal jo helst kjøre i 120 i 90-sonen, så om jeg følger fartsgrensa da så prøver de jo å drepe meg, så da er jeg raskt tilbake i høyre. Litt om hverandre. Og så spørs det jo hvor langt jeg skal.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?Høyre. Jeg er en relativt fersk sjåfør. Når jeg sitter på med mannen ligger vi som regel i venstre, og irriterer oss grenseløst over venstrekjørere som ikke har vett på å legge seg inn når mange ligger bak.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?Jeg kjører forbi i venstre felt og ligger der så lenge trafikken går saktere i høyre felt. Men, dersom noen kommer bakfra og vil kjøre enda fortere enn meg legger jeg meg inn ved første anledning. Går trafikken greit i høyre felt ligger jeg der.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?
Jeg skjønner dem godt. Høyrefeltet er et forbikjøringsfelt, ikke et felt man skal kjøre avgårde i samme fart som dem til høyre.
![]() |
#11 |
Kom ut av tellinga.
|
Mhm.
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det er likevel ikke lov å kjøre i 120 i venstre felt, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Ut med det nå, her er du blant venner |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Off the map.
|
Jeg også, skjønt jeg kan ligge i venstre uten at det er 'tjukt' men det må være det jeg kaller jevn trafikk. Utover det skal man ligge i høyre fil og bruke venstre til å kjøre forbi med.
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Det sa jeg ikke heller. Men jeg syns ikke det er min oppgave å forhindre dem som vil bryte fartsgrensen ved å ligge i forbikjøringsfeltet mye saktere enn alle de andre.
![]() |
#17 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?Jeg holder meg i hovedsak i høyre felt, og bruker venstre felt til det feltet er ment til, å komme fortere frem enn høyre felt om det går for sakte der.
![]() |
#18 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?Her i Trondheim legger man seg i venstre fil allerede ved City Syd om man ikke skal svinge av til Lade ved Ikea.
![]() |
#19 |
maler
|
![]() |
#20 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?Jeg bruker begge feltene aktivt.
![]() |
|
|