|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() SjokoladefonteneVi skal ha klassefest for 25 6. klassinger i morgen, og skal i den forbindelse ha sjokoladefontene (jeg har lånt av en kollega). Noen som vet hvor mye sjokolade jeg bør ha, og hvor mye delfiafett? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjokoladefontene
Du treng mykje sjokolade for sirkulasjonen, trur det var 6 plater vi brukte på nyttårsaften. Landlord-sjokoladen vart berre kliss, den var altfor lite tyntflytande. Fontenen blir ikkje veldig varm heile vegen, så eg ville hatt i "ein del" delfiafett. Føles 1 ss pr plate sjokolade absurd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Man dypper ulike ting i sjokoladen, og spiser. Nam. Det var veldig vellykket, og ungene stod i lang kø, det var en skikkelig hit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() |
#8 |
![]() Sv: SjokoladefonteneAbsolutt en suksess på klassefest ja. Brukte melkesjokolade iblandet litt delfiafett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SjokoladefonteneKor mykje sjokolade trong du og kor mykje delfiafeitt? Eg noterte ingenting etter at vi brukte vår fontene, og det var jo litt dumt, kanskje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: SjokoladefonteneVi kjøpte en til bryllupet vårt i sommer. Vi brukte vel en 6-8 sjokoladeplater og det skulle også blandes i olje for at den skulle få riktig konsistens. Det var veldig poppis!
![]() |
#11 |
Jeg brukte en pakke delfiafett og 7 plater med melkesjokolade. Da ble den helt full, kunne fint hatt litt mindre sjokolade (det var 21 unger). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Sjokoladefontene4 store melkesjokolader og nøytral matolje (mais, solsikke) for at den skal flyte bedre er det du trenger
![]() |
![]() |
|
|