|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gode og varme vintersko til 2-åring?Vesla trenger et par vintersko til - er på utkikk etter et par som er veldig gode og varme og samtidig lette. Hva bør jeg kjøpe? Hun har Viking Gore Tex og et par Nordheim vintersko nå, men sistnevnte begynner å bli veldig små og ingen av parene er sånn veldig varme, synes jeg.
|
|
|
#2 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?Vi har vært veldig fornøyde med Ecco, bådemed tanke på vekt og varme.
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?jeg er fornøyd med superfit, men gore-texskoene er jo ikke så veldig varme generelt sett. Har jeg gått for varme, er vel kavatsko bedre, vil jeg tro?
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?Eccosko er ihvertfall de goretexskoene som er kaldest. Vi har Viking til minste og Superfit til største. Viking er den varmeste av de to.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?Vi valgte ecco til våre unger da de var mindre. Det er ikke de varmeste, men de er lettere enn de andre skoene (synes vi). Da klarte de å bevege seg fint utendørs også i mye snø. Snuppa forsøkte flere forskjellige par vintersko, men de fleste ble for klumpete og stive til at hun var komfortabel med dem. Knerten fikk derfor bare ecco (fordelen med å være lillebror).
|
|
|
|
#6 |
|
Drømmer
|
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?Eccoskoene anbefaler jeg, poden har fortsatt aldri vært kald i de skoene, til tross for flere dager med 30 minus i fjor. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?
Sist redigert av Guttemammis : 16-11-10 kl 10:41. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?Jeg har blanda erfaring med ecco, men har likevel valg det de siste åra. Viking har alltid vært kalde syns jeg.
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?Knerten arvet et par sånne av de øverste kavat-skoene. De var veldig enkle å få av og på, men var stive. Så de egnet seg ikke så godt for lek ute.
|
|
|
|
#11 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?Jenta mi holder seg i allefall god og varm med Ecco Gore-Tex. Nå passer disse godt til henne da siden hun har en smal fot, men vet noen synes skoene er for smale i lesten. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?I tillegg til goretexskoene pleier mine å ha et par kamik eller sorel. Lette å ha på seg og veldig varme når gradstokken kryper langt under null.
|
|
|
#13 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?Vi har Viking til 2-åringen. Jeg tror det er minst like viktig at de er store nok, så store at det er plass til en ullsokk uten at det blir trangt. Man kan også bytte ut sålen, eller ha en ekstra såle.
|
|
|
#14 |
|
Bokglad
Hvor: Agder
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?Tusen takk for mange svar!
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?Vi har alltid brukt ecco gore tex, lette og gode. I år har 2-åringen Superfit gore tex fordi de var omtrent gratis på salg, 70%. De er like lette som ecco vil jeg si og kanskje en smule varmere. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?Jeg har kjøpt Superfit vintersko til min 2 åring. Syns de var lette og gode.
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?Ecco er forresten best egnet for barn med forholdsvis smale føtter. I fjor var ikke det så egnet til knerten, men da var han 2,5 år og klarte fint å gå med Viking-skoene sine.
|
|
|
|
#18 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?jeg var mer fornøyd med superfit i fjor enn med eccoskoene hans i år.. de er kalde og de lekker. superfitene var varme og aldri våte.
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
Sv: Gode og varme vintersko til 2-åring?Superfit er også smale
|
![]() |