|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
snart helsesøster
|
![]() Enkle hverdagsretter til kresne ungerNå er sikkert ikke mine unger veldig kresne, men jeg kjenner at vi trenger litt mer variasjon i middagene våre.
![]() |
#2 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkle hverdagretter til kresne ungerBollefrikasse er kjempegodt. Alltid en hit her i huset.
![]() |
#3 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Enkle hverdagretter til kresne unger
Men det er utrolig mye grønnsaker i bollefrikasse da. Greier du å lure de?
![]() |
#4 |
snart helsesøster
|
![]() Sv: Enkle hverdagretter til kresne ungerJeg tror ikke det, men det kan hende de prøver å smake på det som ikke er kjøtt, potet og saus.
![]() |
#5 |
er her
|
![]() Sv: Enkle hverdagretter til kresne ungerNår det er snakk om enkle hverdagsretter til kresne unger, så er jeg på grøt og pannekaker. Nå når vi er alene blir det litt sliketing, men de er ikke akkurat så veldig sunne da, selv om jeg lager pannekakene grove.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Enkle hverdagretter til kresne ungerTallulah la ut en oppskrift på hjemmelagde kyllingnuggets her en gang, det er jo super barnemat. Jeg tenkte å lage dem til helgen.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Enkle hverdagretter til kresne ungerPoden insisterer på at det skal være gulrot i potetstappen, gjerne ganske mye, og i tillegg har jeg gjerne i en god del løk - det var et tips fra Tallulah, og det gir veldig god smak på stappen. (Men jeg tar ut løkbitene og moser dem separat, med stavmikseren, for de lar seg ikke mose ordentlig med den vanlige stapperen). Dessuten har jeg stort sett alltid i noen hvitløksfedd.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Enkle hverdagretter til kresne ungerJa, og så elsker Poden både kyllingnuggetsene og parmesankyllingen til Tallulah!
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Enkle hverdagretter til kresne ungerParmesankyllingen er helt hinsides fantastisk, jeg kunne spist den annenhver dag hele året! Men eldste, som elsker parmesan og sitter og spiser revet parmesan med skje, takler ikke den kyllingen fordi den lukter så ekstremt tåfis, sier hun.
![]() |
#11 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Enkle hverdagsretter til kresne ungerJeg elsker oppskrifter fra disse bøkene: http://thesneakychef.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkle hverdagsretter til kresne ungerFor å lure i litt grønnsaker ville jeg lagd potetmos med litt kålrot, |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Enkle hverdagsretter til kresne ungerAll slags supper som stavmikses fungerer godt her. F.eks. potet- og brokkolisuppe med biter av stekt svinefilet oppi, eller gulrot- og ingefærsuppe med hvitløk og creme fraiche.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkle hverdagsretter til kresne unger
Det spiser Vetle greit også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
snart helsesøster
|
![]() Sv: Enkle hverdagsretter til kresne ungerTusen takk for tips alle sammen. Parmesankyllingen skjønner jeg at rett og slett bare må oppleves!
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Enkle hverdagsretter til kresne ungerParmesankylling er en hit hos oss også.
![]() |
![]() |
#17 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkle hverdagsretter til kresne ungerSeksåringen min spiser heller ikke grønnsaker, men han er veldig glad i omelett – og den greier jeg å lure noen biter grønnsaker uten for sterk farge inn i (squash, sellerirot og slikt). Omeletten har reddet oss mange ganger når mannen og jeg spiser noe poden ikke vil ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|