|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mother of Dragons
|
![]() Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?Jeg spilte aktivt hele oppveksten, men det var veldig lite i mange år og jeg tenkte å skjerpe meg litt nå, der jo høst og da er det så koselig å sitte og klimpre litt. Med et lite glass sherry på pianokanten er heller ikke så dumt. (Java inspirerte meg). Men jeg er lei av notene mine, jeg har alle de vanlige klassikerne inne, Til Elise, Måneskinnssonaten, masse sonatiner, alt av Grieg og Chopin, en del rags som Black and White Rag, Maple Leaf Rag etc.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?Jeg spiller dessverre ikke piano, men åååååh som jeg fikk lyst til å se den filmen igjen.
![]() |
#4 |
Forelska
|
![]() Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?Har aldri fått opplæring i å spela piano, men med godt utvikla musikalitet og noteforståing greier eg finna fram på tangentane og kosar meg jamnleg med slikt for meg sjølve.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?Jeg spilte i mange år, nå spiller jeg "alle de samme gamle" når jeg er hos foreldrene mine, og har stadig pianokidnappingsplaner liggende klare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?
Signerer denne. Jeg begynte å synge klassisk i tenårene og var da avhengig av å spille/klunke på piano for å lære meg de ulike sangene/stykkene. Øvde flere ganger i uken på vår kjære gamle nabos piano. Utrolig at de holdt ut gaulingen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?Jeg har aldri lært det på ordentlig og har så langt fra pianofingre som man kan komme (jeg rekker så vidt en oktav ...), men jeg kan spille etter noter og akkorder. Jeg er skikkelig dårlig på å spille med to hender, men jeg er bare selvlært.
![]() |
#8 |
Mother of Dragons
|
Jeg er der jeg også, jeg spiller de gamle stykkene i den gamle hastigheten og så henger ikke fingrene helt med lenger. Spilte du Finlandia og Bryllupsdag på Troldhaugen og sånne bråkestykker du også? Spillelæreren min sa at jeg skårte 10 av 10 på teknikk men "lå ikke så godt an i lyrisk forståelse"
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?... og et sted på veien der tippet jeg over til jazz/blues, og så var det akkurat når jeg begynte å "skjønne" det at jeg flyttet vekk fra pianoet, så det lærte jeg meg aldri noe særlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?Åh, jeg ønsker så at jeg kunne spille piano. Da jeg var liten pleide jeg å sitte hos naboen å klunke så ofte jeg fikk lov, men det resulterte ikke akkurat i noe annet en klunking. Sist redigert av skyfri : 17-11-10 kl 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?Jeg ønsker meg også piano, men da må jeg flytte først. Et piano kommer seg aldri gjennom svingen i trappa her uten å sette varige merker i veggene. Så satser på et ok keyboard med trykkfølsomme tangenter til sommeren kanskje.
![]() |
#13 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() |
#16 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?Jeg fikk med pianoet fra barndomshjemmet sist gang vi flyttet og vi endelig hadde plass. Inntil da ble det bare små repetisjoner når jeg var hos opphavet. Desverre har det blitt lite spilling etter at vi fikk pianoet og barn i hus. Jeg holdt på å kappe av meg en finger da jeg var i barselpermisjon med eldstemann (den kjente avokadoskaden), og etter det har venstrehånda blitt litt for stiv. I tillegg insisterer begge barna på også å spille når jeg spiller, så det er ikke lett å få det til.
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?@jolie: Den er en av de som jeg kunne perfekt som 12-åring og nå blir det litt for ramlete, jeg bommer på en del av tangene. For jeg roer jo ikke ned farten må vite.
![]() |
#19 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?Her i huset har yngste overtatt, og jeg er meget rusten. Men i går kom hun hjem med firhendig julesang-lekse, så jeg må visst trå til.
![]() |
#20 |
Mother of Dragons
|
Ikke sant? Blir jo bare lei seg og føler seg gammel og så kanskje tar litt for store klunker av sherryglasset da. Neinei, da er det bedre å finne nye sanger.
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 17-11-10 kl 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|