Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Okarina?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 12:48   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Okarina?

Eldste sønn ønsker seg en okarina til jul.
Jeg har skjønt at det er et musikkinstrument siden google er min venn. Men det finnes jo en vrimmel av de greiene. Med seks hull og ti hull og i plast og med mønster og det hele.

Han er spillfantast, det aner meg at dette kan ha noe med Zelda å gjøre, men jeg aner ikke hva.

Hva er det han egentlig ønsker seg? Kan noen sende meg en link på hva i alle dager jeg skal kjøpe til denne vriompeisen?

Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 12:56   #2
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Okarina?

Det finnes jo et Zeldaspill som heter The Ocarina of Time, sikkert der han har det fra

Wikipedia hoster opp denne artikkelen.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:30   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Er nok derfra, ja. Men det er ikke noen variant som er riktig og feil innenfor de der? Bare å kjøpe en og se om det funker?

Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:15   #4
Bertine
Fullverdig medlem

Bertine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Bertine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Er nok derfra, ja. Men det er ikke noen variant som er riktig og feil innenfor de der? Bare å kjøpe en og se om det funker?

http://cgi.ebay.com/NEW-OCARINA-TIME...-/140479965058

Her får du også med en sangbok med forskjellige sanger fra Zelda-spillet, og slikt har vi også her i huset (også blod-fans). Det finnes flere eksempler på dette rundt om på ebay!

Bertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:29   #5
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Eldste sønn ønsker seg en okarina til jul.
Jeg har skjønt at det er et musikkinstrument siden google er min venn. Men det finnes jo en vrimmel av de greiene. Med seks hull og ti hull og i plast og med mønster og det hele.

Han er spillfantast, det aner meg at dette kan ha noe med Zelda å gjøre, men jeg aner ikke hva.

Hva er det han egentlig ønsker seg? Kan noen sende meg en link på hva i alle dager jeg skal kjøpe til denne vriompeisen?

Det er vel omtrent det samme som "leirgjøk" på norsk.
Men, sønnen din har fantastisk god spillsmak, så jeg går ut fra at han ønsker å spille melodiene fra Zelda på en ocarina, og så vidt jeg husker har den bare 4 eller 5 toner.

Søk på "ocarina replica" på eBay, så finner du riktig sort

Gammel 18-11-10, 14:34   #6
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Forresten, skal du virkelig vinne hjertet hans til jul, så får han ocarina + master sword og Hylian shield

http://www.heavenlyswords.com/produc...feed#shopzilla

http://www.jewels-buy.com/shop.php?i=B001NWSURY

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.