|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Hvor mange trengs egentlig??
|
|
|
|
#2 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Gutta mine har en god del penplagg - men slik jeg ser det, trenger de iallefall to om man er aktiv på familieselskapfronten i romjula. Gutta har festdrakt til julaften og penklær til mellomjula.
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Tja.. Er det vaskbart (maskin) burde jo egentlig ett holde? Men det er sikkert praktisk med to. Jeg aner ikke, jeg har de eneste jentene blant en haug med fettere, så er det noe vi ikke trenger å kjøpe selv er det (rosa) kjoler. Skapene er fulle. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Jonas har en penbukse, 2 skjorter og en pen olabukse. Det holder i massevis. Skjortene kan vaskes og strykes kjapt, og buksen blir ikke så fort skitten. Men jeg tror jeg skal kjøpe en pen tynn genser til han i tillegg.
|
|
|
#5 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Vi har ett pensett som blir kjøpt til jul til minsten (bukse, skjorte,vest), så kan han også bruke det fra i fjor jul som reserve. Jeg kjøper ikke inn mer enn det. Jeg vasker det bare opp fra en dag til en annen om det er flere dager på rad med selskap. Jentene har to kjoler de kan bruke som passer til jul, og skulle de trenge mer enn det får det bli noe de har av kjoler. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Hmm.. jeg må vist ut å kjøpe en finbukse til. Innser at S. bare har en som passer, og det er dressbuksen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Jeg synes det holder med to sett. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Lillebror skal få ny penbukse og et par skjorter. Han har vokst en del, så det trengs. Minstemor har kjoler nok, mens eldste er lovet en fin kjole hun har sikla etter. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Trenger jeg flere enn ett sett? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Ok, da ser det ut til at det holder med to sett.
|
|
|
|
#13 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Vi har ikke mange sett, men har litt å velge mellom. Gjerne en dressbuksetype og en litt penere bukse som ikke er så pen som dress, en kortermet skjorte, en langermet, 1 vest som kan kombineres med enten skjorte eller polo, et par litt finere gensere.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Jeg tenker at det holder med to. Vi har nok skjorter, kjøper ikke nye, men trenger bukser. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Man tager det man haver |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Alle får ett nytt skift hver, de andre juledagene det trengs noe litt mer pyntet tar vi noe vi har fra før. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Jeg heller i retning to, men det er fordi moren vil ha variasjon.
|
|
|
#19 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Vi har en som akkurat har slutta med bleie, så vi har minst to sett, ett på kroppen og ett med. Tror vi må ha ett til også, for blir mye vasking.
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?Jeg liker ikke "vaskepress" og vi bruker en del finklær ellers også. Så vi har hvertfall tre antrekk.
|
|
![]() |
|
|