|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tidsklemma
|
![]() Kan hvem som helst handle etter din handleliste?I dag så ba jeg mannen dra å handle før han dro av gårde, men det hadde han plutselig ikke tid til. Han skulle gi listen til sin mor, så kunne hun ta å handle før hun kommer bort i dag.
![]() |
#2 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Det er bare jeg som handler til oss, så handlelista er neppe brukbar for så mange andre. Men ikke noen aktuell problemstilling i det daglige, altså.
![]() |
#3 |
trenger lading
|
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?så jeg forstår den...
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
![]() |
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Bruker mange forkortelser (f.eks bost =brunost, kost = kvitost, p3 =petterøes 3), og angir aldri mengde. Ubrukelig for andre enn meg selv |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Jeg skriver lista annerledes for meg selv, enn til andre. Jeg trenger jo bare en huskelapp for meg selv. Feks skriver jeg "brød" så husker jeg jo at jeg skal kjøpe to brød og hvilke slag. Det kan jo ingen andre vite... da må det mere detaljer til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?hadde vært skeptisk til å sende svigermor ut med min handleliste, ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Kunne ikke sendt mor/svigermor ut med min handleliste nei |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Da hadde det blitt stusselig i kjøleskapet skulle noen andre handlet etter min liste. Dessuten ville det vel blitt mye vi ikke spiser.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Det er nok bare mannen og jeg som kan handle etter listene våre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Jeg sender heller mora mi enn mannen med en uspesifisert handleliste. Mannen er nemlig litt sånn at han skal spare på ting - så da frykter jeg x-tra snitzel og stilen der.
![]() |
#12 |
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Da må de være tankelesere i så fall...
![]() |
#13 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?
Over gjennomsnittet ubrukelig for andre enn deg selv, ja.
![]() |
#14 |
Trøtt
|
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Mannen og faren min kunne nok handlet etter min liste, om jeg hadde hatt en. Jeg har kun handlelister til jul og spesielle feiringer, ellers går handling etter innfallsmetoden.
![]() |
#15 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Bare mannen kan handle når jeg skriver middag til søndag på handlelista, det kan jeg ikke selv en gang.
![]() |
#16 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Vi skriver handleliste sammen, det ligger alltid blokk og blyant på kjøkkenbordet og der fører vi opp ting etterhvert som vi kommer på det. Jeg er som regel veldig spesifikk, høvdingen mer generell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?
Sånn er det vel her også, fordi vi vet hva vi bruker av mengde, type, og merke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Min mann kan ikke handle etter min liste. Dvs, jeg lager en liste til ham de gangene jeg vet han skal handle, og han kommer garantert hjem med noe rart uansett hvor detaljert jeg skriver.
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?uæææææ det er slik som gjør meg gærn. Jeg har lært å aldri aldri la mannen min handle selv om jeg skriver handlesliste for han det ikke til!! Alltid begynner han å tenke, noen han aldri skulle ha gjort. Feks sår det på listen jarlsbergost så kom han med first price ost!! Jeg mener HALLO!! Og grunnen var vi har jo aldri smak på den før. Maten smakte kjempe dårlig og til slutt kastet vi den hva var vitsen liksom? Eller så kjøper han kun halvparten av det som står på lista og masse anne skrap som ikke står der, men borte er han i to timer for det liksom. Jeg har lært meg å aldri stole på han i den sammen hengen jeg tror ikke det noen gang i de 11 årene vi har vert sammen at han har kjøpt akkurat de som står på lista, selv om jeg skriver de inn med teskje. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|