Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg leter etter et retro servisemerke

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-10, 13:13   #1
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg leter etter et retro servisemerke

Jeg har sett det her nemlig. Mener å ha sett krus, skåler og fat kanskje. Hvit bakgrunn, med mønster i blå/grønt tror jeg. Det jeg husker hadde bladmønster, men jeg mener å ha sett med mennesker og. Er det noen som vet hvilket jeg mener?

:julegavejakttilbror:

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 13:22   #2
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg leter etter et retro servisemerke

Er det dette grønne her du tenker på : http://www.mushroom.no/2010/03/09/va...-kaffeservise/ Det er i tilfelle Egersund Fajanse.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 13:24   #3
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Nei, det var ikke det, men det var fint det og.

Gammel 22-11-10, 13:28   #4
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og så har du dette, det synes jeg var litt fint: http://www.tradera.com/KAFFESERVICE-...1177_117290211

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 13:30   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg vil tro det er noe fra Egersund du er på utkikk etter iallefall. kanskje et bildesøk på egersund servise kan hjelpe deg på vei?

Jeg fant denne siden
http://web.me.com/frodemorte/norskpo..._serviser.html

Gammel 22-11-10, 16:21   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg fant denne siden
http://web.me.com/frodemorte/norskpo..._serviser.html

Jeg begynte nesten å grine da jeg så denne siden. Jeg kjente igjen ALLE settene her fra min barndom. :vemodig:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 13:30   #7
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.foreldreportalen.no/forum...=retro+servise
Dette? Se innlegg nr 14

Gammel 22-11-10, 13:33   #8
Krem

Standard

Det er helt nytt altså, tror jeg da.

Kjempefine de og, men ikke akkurat Det med stor D.

Gammel 22-11-10, 13:34   #9
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

http://www.foreldreportalen.no/forum...=retro+servise
Dette? Se innlegg nr 14

Akkurat dette finnes i gammel utgave også, og da heter det Sissel og er fra Figgjo flint. Om du leter etter retro-serviser, er Figgjo et klassisk søkeord. De har mange av de kjente seriene med folk på, vikinger osv.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 13:42   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, det er et nytt et? Når jeg leser Retro tenker jeg automatisk gammelt

Gammel 22-11-10, 14:01   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener du med "retro" da? Retro søttitall? Åttitallt? Femtitall?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:09   #12
Krem

Standard

Stilen ligner på denne:
http://cache.finn.no/mmo/2010/10/25/...0970_hoved.jpg
Men hvit bakgrunn. Lurer på om bladene var tofargede, altså en del i blå og den andre i grønn.

Lurer på om krukkene hadde tre-lokk.

Mulig jeg blander litt begrep her altså.

Gammel 22-11-10, 14:15   #13
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Åååh, jeg tror helt sikkert jeg vet hvilket du mener - et jeg selv har sett bilde av her inne i allefall, og falt pladask for. Men jeg står helt fast; husker ikke navn/produsent ... *tenker febrilsk*

Gammel 22-11-10, 14:19   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Kan det være disse:
http://viewer.zmags.com/publication/...2#/21b91ba2/22

Gammel 22-11-10, 14:23   #15
Krem

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Kan det være disse:
http://viewer.zmags.com/publication/...2#/21b91ba2/22

Ikke det heller, men det var en god reserve-løsning, hvis jeg ikke finner det andre. Takk takk.

Gammel 22-11-10, 14:30   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Ikke det heller, men det var en god reserve-løsning, hvis jeg ikke finner det andre. Takk takk.

Det var det jeg tenkte på ...

Gammel 22-11-10, 14:28   #17
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette?

http://www.foreldreportalen.no/forum...ghlight=clupea

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 15:53   #18
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe. Det er dritkult. Vi har noen rester etter min mor&fars forlovelsesgave. Men det er vel gått ut av produksjon for lenge siden?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 16:50   #19
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Leaf fra Isak?

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 17:05   #20
Krem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Leaf fra Isak?

And we have a winner!!!

Tusen, tusen takk. Da er gaven til lillebror som nettopp har flyttet sammen samboeren i boks.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.