Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kuldegrense for barn ute/gå til skolen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-10, 07:54   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kuldegrense for barn ute/gå til skolen

Sendte 6-åringen min nettopp ut døra til skolen. 19 minus (vindstille) og 20-25 min å gå til skolen. Godt påkledd med mye ull under dressen og kuldekrem.

Men er det noen grense (personlig eller offisiell, anbefalt...) for hva grensa bør være? Jeg tenker f.eks på den kalde lufta som pustes inn. Vet jo flere bor i kaldere strøk enn vi, når blir kulda noe hinder?

Tror f.eks ikke vi skal dra med han på ridning (1 time ute) fredag hvis det blir 18-20 minus...

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 08:14   #2
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolen

Vi er litt mer "pysete", og valgte å kjøre barna til skolen, da det var 15 minus her i dag tidlig. Eldste har forøvrig astma, og er litt forkjølet, så det var også avgjørende.

Gammel 01-12-10, 08:14   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har hatt -15 til -22 nå i 3 uker, når det har vært kaldt og man kjenner at lufta man puster inn er iskald så har de fått gått rett inn med en gang de har kommet på skolen, turbo tar buss til skolen , men på tørre dager har de vært litt ute på skolen.På lørdag var det -18 og da var turbo ute nesten 1 time før det ble kaldt i kinnene, men på søndag var han bare ute i 15 min før han klaget på at det var kladt, da vare det samme gradern men iskladt :/

Hadde han ikke hatt skolebuss så hadde vi nok kjørt han (nesten 1 mil til skolen) når det er over -10 -15 ,pga at hadde astma før da han var mindre og har det vel enda så liker ikke å trigge den

Sist redigert av Honda : 01-12-10 kl 09:03.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 08:27   #4
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Over -12 har jeg kjørt henne til skolen. Men det er fordi jeg er hjemme da,neste år da jeg skal til jobb må hun gå selv eller opp veldig tidlig hvis jeg skal kjøre henne.

Gammel 01-12-10, 08:27   #5
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det minus 17. Guttungen stakk akkurat avgårde på skolen 800 meter unna, godt kledd. Og han ville absolutt sykle, da det er kjappere. Han er en varmblodig gutt som trives godt utendørs i slike temperaturer, men så er han godt vant også.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 08:28   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste her gikk til bussen og sto der å ventet i 40 blå fjor og det ser ut til å bli like fint i år.....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 08:42   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tyve her. Han ble sendt på skolen, men jeg er litt usikker på om fotballtrening i kveld skal få utgå.

Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 08:48   #8
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 38
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Mine ble kjørt i dag, men det var kun fordi jeg er hjemme. Ellers pakkes de godt inn, og går de 5-10 minuttene det tar å gå til skolen.

Gammel 01-12-10, 08:52   #9
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Mine ble kjørt til skolen. Det -22 grader her idag. Eldste har astma og de to andre er forkjølet. Da er det langt å gå en km til bussen og så vente ute til det ringer inn. Kjørte ungene og de trengte bare vente et par minutter på å gå inn til timen.

Gammel 01-12-10, 09:09   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

så lenge det er pent vintervær (altså ikke snøstorm osv) så synes jeg godt at ellers friske unger kan gå til skolen hvis det er en normal distanse i hvertfall til det er 20 minus. Det er litt kald luft å puste inn, men en går jo ikke så man blir anpusten. Med godt og varmt tøy selvsagt.

Har selv vært ute i 15 minutter i dag i 22 minus, og jeg synes det er kaldere i 7 minus og nordavind.

Gammel 01-12-10, 09:12   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjører uansett siden hun har SFO før skolen, men hvis hun gikk til vanlig hadde hun fått gå i dag - det er -19 og ca 3 km til skolen. Så lenge det er vindstille går det greit tror jeg, det er værre når det blåser i tillegg. Tror de har -20 som grense for utetid på skolen, men jeg er ikke helt sikker.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 09:12   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

... der løste fotballspørsmålet seg - treningen ble avlyst.
:mememe:

Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 09:12   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Mine gikk til skolen i dag, men med ett ekstra lag ulltøy. -18 og 20 min. vei å gå. Minstemann holder jeg inne (5 mnd) mens de i barnehagen til Ruska (5 år) får de eldste være ute litt om de ønsker.

Gammel 01-12-10, 09:13   #14
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 38
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Å spille fotball i 20 minus har ikke så mye for seg uansett. :btdt:

Gammel 01-12-10, 09:13   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

... der løste fotballspørsmålet seg - treningen ble avlyst.
:mememe:

Vi skal egentlig på skoleforestilling ute i mogen kl 7.45 vi, det er jeg spent på om det blir noe av.

Gammel 01-12-10, 09:22   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-24 her i morges, og vi gikk (les: trillet sykkelvogn) til barnehagen som vanlig. Det er imidlertid bare 2-3 minutter å gå.

Gammel 01-12-10, 09:41   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- 16 grader her i går - barna var ute og lekte en time. Så lenge det er vindstille, så er det ikke så ille med minusgrader, tenker jeg.

Gammel 01-12-10, 09:43   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig mest bekymret for huden når det er så kaldt. Mellom 15 og 20 et sted går det en grense, kjenner jeg, hvor det begynner å gjøre skikkelig vondt i kinnene.

Gammel 01-12-10, 09:51   #19
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Mi tar bussen, men må gå fem min til holdeplassen og stå der noen minutter. Det er vel sytten blå her i dag. Sånn vil det vel fortsette også, siden jeg ofte er dratt for lengs før hun skal på skolen...

Det er vel 30-40 min å gå til skolen. Det hadde nok ikke vært aktuelt i dag nei.

Gammel 01-12-10, 10:07   #20
Left
Passiv

Standard

Her var det -23 i dag, så begge ble kjørt, men det var jo fordi jeg var hjemme i dag. Ellers måtte han nok gått. Så lenge det er vindstille og de har godt med klær på, så går nok det fint.
Han er veldig varm av seg, så det er bare ansiktet som er litt utsatt. Vi får kjøpe oss en god kuldekrem.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.