|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Kuldegrense for barn ute/gå til skolenSendte 6-åringen min nettopp ut døra til skolen. 19 minus (vindstille) og 20-25 min å gå til skolen. Godt påkledd med mye ull under dressen og kuldekrem.
![]() |
![]() |
#2 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolenVi er litt mer "pysete", og valgte å kjøre barna til skolen, da det var 15 minus her i dag tidlig. Eldste har forøvrig astma, og er litt forkjølet, så det var også avgjørende.
![]() |
#3 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolenVi har hatt -15 til -22 nå i 3 uker, når det har vært kaldt og man kjenner at lufta man puster inn er iskald så har de fått gått rett inn med en gang de har kommet på skolen, turbo tar buss til skolen , men på tørre dager har de vært litt ute på skolen.På lørdag var det -18 og da var turbo ute nesten 1 time før det ble kaldt i kinnene, men på søndag var han bare ute i 15 min før han klaget på at det var kladt, da vare det samme gradern men iskladt :/
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 01-12-10 kl 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolenOver -12 har jeg kjørt henne til skolen. Men det er fordi jeg er hjemme da,neste år da jeg skal til jobb må hun gå selv eller opp veldig tidlig hvis jeg skal kjøre henne.
![]() |
#5 |
Einsam
|
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolenHer er det minus 17. Guttungen stakk akkurat avgårde på skolen 800 meter unna, godt kledd. Og han ville absolutt sykle, da det er kjappere. Han er en varmblodig gutt som trives godt utendørs i slike temperaturer, men så er han godt vant også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
can-jur
|
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolenEldste her gikk til bussen og sto der å ventet i 40 blå fjor og det ser ut til å bli like fint i år.....
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolenTyve her. Han ble sendt på skolen, men jeg er litt usikker på om fotballtrening i kveld skal få utgå. |
![]() |
![]() |
#8 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolenMine ble kjørt i dag, men det var kun fordi jeg er hjemme. Ellers pakkes de godt inn, og går de 5-10 minuttene det tar å gå til skolen.
![]() |
#9 |
superbruker
|
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolenMine ble kjørt til skolen. Det -22 grader her idag. Eldste har astma og de to andre er forkjølet. Da er det langt å gå en km til bussen og så vente ute til det ringer inn. Kjørte ungene og de trengte bare vente et par minutter på å gå inn til timen.
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolenså lenge det er pent vintervær (altså ikke snøstorm osv) så synes jeg godt at ellers friske unger kan gå til skolen hvis det er en normal distanse i hvertfall til det er 20 minus. Det er litt kald luft å puste inn, men en går jo ikke så man blir anpusten. Med godt og varmt tøy selvsagt.
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolenJeg kjører uansett siden hun har SFO før skolen, men hvis hun gikk til vanlig hadde hun fått gå i dag - det er -19 og ca 3 km til skolen. Så lenge det er vindstille går det greit tror jeg, det er værre når det blåser i tillegg. Tror de har -20 som grense for utetid på skolen, men jeg er ikke helt sikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolen... der løste fotballspørsmålet seg - treningen ble avlyst. |
![]() |
![]() |
#13 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolenMine gikk til skolen i dag, men med ett ekstra lag ulltøy. -18 og 20 min. vei å gå. Minstemann holder jeg inne (5 mnd) mens de i barnehagen til Ruska (5 år) får de eldste være ute litt om de ønsker.
![]() |
#15 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolen
Vi skal egentlig på skoleforestilling ute i mogen kl 7.45 vi, det er jeg spent på om det blir noe av.
![]() |
#16 |
intro
|
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolen-24 her i morges, og vi gikk (les: trillet sykkelvogn) til barnehagen som vanlig. Det er imidlertid bare 2-3 minutter å gå.
![]() |
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolen- 16 grader her i går - barna var ute og lekte en time. Så lenge det er vindstille, så er det ikke så ille med minusgrader, tenker jeg.
![]() |
#18 |
intro
|
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolenJeg er egentlig mest bekymret for huden når det er så kaldt. Mellom 15 og 20 et sted går det en grense, kjenner jeg, hvor det begynner å gjøre skikkelig vondt i kinnene.
![]() |
![]() |
#19 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolenMi tar bussen, men må gå fem min til holdeplassen og stå der noen minutter. Det er vel sytten blå her i dag. Sånn vil det vel fortsette også, siden jeg ofte er dratt for lengs før hun skal på skolen...
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Kuldegrense for barn ute/gå til skolenHer var det -23 i dag, så begge ble kjørt, men det var jo fordi jeg var hjemme i dag. Ellers måtte han nok gått. Så lenge det er vindstille og de har godt med klær på, så går nok det fint. |
![]() |
![]() |
|
|