|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan få kjelen ren etter å ha smeltet sukker i den?Overskriften sier vel det meste...
![]() |
#3 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvordan få kjelen ren etter å smeltet sukker i den?Ha vann i kjelen, sett den på platen og kok det hele ut. Da blir den ren.
![]() |
#4 |
ræv med ører
![]() Sv: Hvordan få kjelen ren etter å smeltet sukker i den?To minutter, og to helt forskjellige svar!
![]() |
#5 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få kjelen ren etter å smeltet sukker i den?Jeg koker opp vann i kjelen.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan få kjelen ren etter å smeltet sukker i den?Kok opp vannet ja, og la det stå. Bruker du oppvaskbørsten litt også, så løser det seg opp raskere. Og det kan hende du må gjenta prosessen. Et tips er å bruke stekepanna når du smelter sukker. Det synes jeg er enklere å få vekk igjen. |
![]() |
![]() |
#8 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvordan få kjelen ren etter å ha smeltet sukker i den?Jeg trodde alle brukte stekepannen når de smeltet sukker. :hjelpsom:
![]() |
#12 |
trøtt
|
![]() Sv: Hvordan få kjelen ren etter å ha smeltet sukker i den?
Hæ?
Jeg også. Det var egentlig det jeg svarte på også, hvordan man får sukker ut av stekepanner.
![]() |
#13 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvordan få kjelen ren etter å ha smeltet sukker i den?Sukker løser seg opp i vann, jo varmere vannet er jo fortere går smeltingen. Og har man mye sukker som skal fjernes lønner det seg å bytte vann innimellom, for det er en begrensning på hvor mye sukker som kan løse seg opp i vann.
![]() |
#14 |
ræv med ører
![]() Sv: Hvordan få kjelen ren etter å ha smeltet sukker i den?Ha! All sukker borte etter fire timer i zalovann.
![]() |
#15 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Hvordan få kjelen ren etter å ha smeltet sukker i den?Mitt universaltips til kjeler med fastbrent guffe i er forøvrig en oppvaskmaskintablett og varmt vann, det tar alt! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|