Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Uten egg (barneselskap)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-10, 22:21   #1
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Uten egg (barneselskap)

Jenta mi fyller fire til helgen, og skal be sine gode veninner - derav en har eggallergi..

Kansje noen her har et godt tips om noe hun kunne ha likt? Det er litt typisk at hun bare spiser noe medbrakt kjeks og litt gele - så det hadde vært morsomt å hatt noe annet til henne.. muffins el kake el lign :-) Noe et barn kan like!

Noen med et godt tps på lur mon tro?

Gammel 05-12-10, 22:30   #2
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uten egg (barneselskap)

Møllerens sjokoladekake er uten egg, og veldig lett å lage. Ellers mener jeg de har tilsvarende i muffins også.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 22:31   #3
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

aha! Jeg elsker sånne ferdigblandinger .. Litt enkelhet i hverdagen skader ikke! Det var et supert tips, Marit K :-)

Gammel 05-12-10, 22:33   #4
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

06, 07, og 12.
Gammel 06-12-10, 00:12   #5
Carrie
-

Carrie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Risboller. Puffet ris, smeltet sjokolade og litt delfiafett.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 07:11   #6
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Risboller. Puffet ris, smeltet sjokolade og litt delfiafett.

De lages vel vanligvis med eggedosis også, gjør de ikke? Smaker de like godt uten?

06, 07, og 12.
Gammel 06-12-10, 07:44   #7
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Møllerens sjokoladekake er uten egg, og veldig lett å lage. Ellers mener jeg de har tilsvarende i muffins også.

Den er veldig god

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 08:23   #8
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Jeg lager risboller med eggedosis iallfall, men tar gjerne imot oppskrift uten

Nip: bra du bekrefter den er god!

Gammel 06-12-10, 09:14   #9
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Evt så kan du lage barnas beste, sjokoladekake, uten egg. Enkel å lage, saftig og veldig god. Det ligger oppskrift på den her inne et sted mener jeg.

Risboller lager jeg uten egg, smelter sjokolade sammen med litt delfiafett og blander sammen med puffetris. Hvordan er oppskriften til de med eggedosis da? kanskje jeg liker det bedre for jeg er ikke så glad i delfiafett.

Gammel 06-12-10, 09:21   #10
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sitat:

Barnas Beste (denne er knall god og kan fryses)
150 g smeltet margarin, litt avkjølt
7 1/2 dl kefir melk
6 dl sukker
1 ss natron
10 ss Nesquik-pulver
10 dl hvetemel
Alt blandes godt og helles over i kledd storform. Stekes ved 200 grader i 25-30 min. Avkjøles
Glasur
300 g melis
100 g smeltet margarin
8 ss Nesquik-pulver
Litt sterk kaffe
3 ts vaniljesukker
Bland sammen og pisk godt. Hvis glasuren blir tynn, ha i mer melis.

Fant denne når jeg søkte, jeg bruker o'boy pulver da, ellers har jeg omtrent som oppskriften i boken min hjemme.

Gammel 06-12-10, 16:15   #11
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

De lages vel vanligvis med eggedosis også, gjør de ikke? Smaker de like godt uten?

De smaker like godt uten. Jeg er ikke vant til å bruke egg i risboller i det hele tatt.

Gammel 06-12-10, 16:21   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanelsnurrer eller annen hvetebakst, for eksempel rosinboller eller sjokoladeboller.

Gammel 06-12-10, 16:34   #13
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Les bakpå bakken før du kjøper. Den store posen er uten egg, men noen av de små pakkene er med egg.

Gammel 07-12-10, 11:34   #14
Carrie
-

Carrie sin avatar

Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

For eksempel denne oppskriften:

http://www.matnyttig.no/oppskrifter/...er-141201.html

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 13:18   #15
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Det var spor av egg iden store,og de hadde ikke noe annet uten egg :/

Men nå har jeg laget risboller, boller med kanel i svingene og gele m vaniljesaus som det barnet kan spise... Det burde vel holde?

Tenker at muffins uten egg hadde vært glimrende, men har ikke funnet noe oppskrift...

Gammel 09-12-10, 13:24   #16
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Snakk med foreldrene til dette barnet ang hvor allergisk han er. Min sønn har eggallergi og han kan fint spise posene fra Møllers, de som det står "kan inneholde spor av egg". Det er veldig sjeldent at det faktisk er spor av noe i de, men de må gardere seg da blandingen blir laget et sted der de også lager blandinger med egg i.

Møllers posene er forresten knall gode .

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 20:37   #17
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Synes det høres ut som om du har nok å velge i nå, jeg. Ikke verst!

Gammel 09-12-10, 21:31   #18
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Mamman kunne fortelle at spor av egg gikk bra, også var hun veldig takknemmelig for tipset selv - for hun visste ikke om disse møllerens varene

Jenta spiste sikkert 4 posjoner med gele og 2-3 sånne kanelsnurrer med turkis melis og hjertestrøssel på, så hun var såre fornøgd ja

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.