|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Lettlest og spennende på tysk?Jeg har en gang i verden hatt ganske mange timer i tysk. To år på ungdomsskolen og to år på vgs for å være presis. Dessverre husker jeg pinlig lite av språket, og det kunne jeg tenke meg å gjøre noe med. Jeg innbiller meg at det å lese bøker på språket vil hjelpe godt, sånn at jeg får et litt større ordforråd å praktiskere med neste gang vi er i Tyskland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Lettlest og spennende på tysk?Både Poden og jeg har kost oss med novellesamlingen Kindergeschichten av Peter Bichsel – det er en "voksen" novellesamling, men både enkel og morsom nok til at barn setter pris på den. Novellene er korte, humoren underfundig og språket er veldig enkelt uten å være "dumt". Jeg har hørt at flere av novellesamlingene hans er bra, men har foreløbig bare lest denne ene.
![]() |
#3 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Lettlest og spennende på tysk?Takk, det var akkurat sånne tips jeg ønsket meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Lettlest og spennende på tysk?Beim Nächsten Mann Wird Alles Anders
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lettlest og spennende på tysk?Da jeg skulle flytte til tyskland for en halv mannsalder siden, og senere til frankrike, fantes det en serie lettlestbøker, på begge språkene, som jeg leste gjennom - på forskjellige nivåer avhengig av hvor stort vokabular man hadde. Også voksenlitteratur, og kjente bøker. (og på engelsk mener jeg å huske) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Lettlest og spennende på tysk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nysgjerrig
![]() Sv: Lettlest og spennende på tysk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|