Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Har du Citroën, og er du fornøyd med den?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 17:07   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har du Citroën, og er du fornøyd med den?

Det er på tide å skaffe seg en ny bil, og jeg har vært og prøvekjørt en Citroën Grand C4 Picasso. Jeg er veldig positiv, og om gubben (og banken) sier ja, så er jeg klar til å handle i morgen den dag.

Så nå er jeg interessert i å høre deres erfaringer med Citroën generelt, og Grand C4 Picasso spesielt.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 17:14   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Har du Citroën? Og er du fornøyd?

Nei, og nei, det ville jeg neppe vært.

Sist redigert av Slettet bruker : 16-12-10 kl 21:56. Årsak: De endra overskrifta. :snurt:
  Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 17:15   #3
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har to. Jeg har en berlingo som jeg er superfornøyd med. Gubben har en xsara men den har det vært mye mer tull med og har kostet oss ganske mye.

Jeg kjøper gjerne Citroen igjen.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 17:25   #4
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei, og ja.

Jeg burde kanskje endre tittelen til ... og er du fornøyd med den?

Gammel 16-12-10, 17:29   #5
Albertine
Passiv

Standard

Vi kjøpte en ny Picasso i 2007 og er stort sett fornøyd. Jeg merker meg at den ikke sitter like stødig på veien på vinterføre, og den piper noe grassalt hver gang det er noe galt. Det er omtrent det eneste jeg har å bemerke i negativ forstand. I positiv retning vil jeg nevne den fantastiske frontruta, alle morsomme finesser, det at man sitter ganske høyt, den gode plassen i baksetet og det store bagasjerommet. Ja, og så sutrer verkstedet når vi kommer inn for å sjekke noe med bremsene, fordi håndbrekket alltid slår seg på sånn at de ikke får til å rulle hjulene...

Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 17:31   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på julebord med konsernet i går - og de fra bilavdelinga sa at de hadde inn flest citroën inn på reparasjon - mye elektronikkfeil.

Gammel 16-12-10, 17:31   #7
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi kjøpte en ny Picasso i 2007 og er stort sett fornøyd. Jeg merker meg at den ikke sitter like stødig på veien på vinterføre, og den piper noe grassalt hver gang det er noe galt. Det er omtrent det eneste jeg har å bemerke i negativ forstand. I positiv retning vil jeg nevne den fantastiske frontruta, alle morsomme finesser, det at man sitter ganske høyt, den gode plassen i baksetet og det store bagasjerommet. Ja, og så sutrer verkstedet når vi kommer inn for å sjekke noe med bremsene, fordi håndbrekket alltid slår seg på sånn at de ikke får til å rulle hjulene...

Ja, den frontruta er virkelig super! Man ser jo alt!

Gammel 16-12-10, 17:45   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av enkelte, her.

Ja, den frontruta er virkelig super! Man ser jo alt!

Hvis det var essensen du trakk ut av det Albertine fortalte så tipper jeg du vil like picassoen. /

Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 17:53   #9
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en Citroën Xsara 2002 og er svært fornøyd. Har bare vært småting å utsette på den og ingenting i forhold til Wolkswagen Golf som vi hadde før den.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 18:07   #10
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, og egentlig ja, men litt nei.

Har en C4 2006-modell. Har vært et par trøblete episoder, men det har gått som reklamasjon uansett. Men kjipt når bilen ikke starter. Men den er knallgod å kjøre, og er perfekt til mitt bruk

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 18:14   #11
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvis det var essensen du trakk ut av det Albertine fortalte så tipper jeg du vil like picassoen. /

Neida, men jeg er såpass begeistret for den frontruta (mine foreldre har C3, så jeg var forelsket i den ruta fra før, altså), at det måtte sies igjen.

Gammel 16-12-10, 18:23   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en Berlingo og elsker den. Det har vært veldig mye mindre tøys med den enn med Forden og Opelen vi hadde tidligere.

Gammel 16-12-10, 18:41   #13
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en C4 picasso.
Super plass, vi har hatt lite problemer med den, bare en gang faktisk.
Men vi selger vår nå pga at den er dårlig på vinterføre og vi bor kronglete til.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 18:43   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt og var veldig fornøyd. Jeg hadde en zx monaco.

Gammel 16-12-10, 18:47   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Var en kjapp tur innom C5 for noen år siden - ikke videre imponert, men det er jo smak og behag; vi synes den var altfor "myk" og liker mer stive bilder, som tyskere.

Gammel 16-12-10, 18:58   #16
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, vi har to, og ja, så langt er vi fornøyde. Med ett unntak og det er at bagasjerommet er for lite. Synes jeg. Mannen er ikke enig.
Han har ellers hatt nesten bare Citroën mens jeg er en utro flyfille hva bil angår. Jeg kommer nok til å fortsette med å være utro, for neste bilen må passe behov og pengebok foran noe annet.
(Men finner jeg en Berlingo Multispace eller C4 Grand Picasso eller annen Citroën som passer så blir det min neste bil.)

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:17   #17
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Har du Citroën, og er du fornøyd med den?

Har Berlingo som er 2mnd gammel.
Så om merket Citroen er bra eller ei har jeg lite kompetanse om, men på Notodden har vi en Citroen forhandler og verksted som har et SÆRDELES godt rykte og gode priser så derfor føler jeg meg trygg på at de feilene som vil komme vil bli håndtert på en bra måte.

På jobb har vi VW Caravelle, Volvo, Mercedes og Ford (ambulansetjeneste) og alle bilene er på verksted med diverse i hytt og gevær.
Jeg har hatt Skoda med MASSE trøbbel etter at jeg passerte 225 000km og halve familien min har den forhatte Chrysler Voyager og alle er superfornøyde..

Et apropo er at i Norge så snakkes det enormt negativt om Renault, mens det titt og ofte er Europas mest solgte biler...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:30   #18
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Vi har den bilen du har prøvekjørt, og er kjempefornøyd! Kjøpt for noen uker siden, så vi har jo ikke hatt den så lenge. Men den virker veldig bra! Man sitter høyt og fint, flott utsyn, vi syns den er god på vinterføre (men vi hadde ikke antispinn på forrige bil, så kanskje vi lures litt?), lett å ta opp og legge ned seter, kult med "flysete"-bord i baksetet.

Det dumme er at jeg tror det ville blitt vanskelig å få plass til mer enn én bakovervendt bilstol. Eller - det er mulig vår Graco-stol tar for mye plass? Vi måtte i alle fall flytte den til midtsetet. Der fungerer den til gjengjeld meget bra, og vår datter har ingen klager. Det eneste hun sier, er "KJØR FORTERE"!

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:33   #19
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Forøvrig - hva angår bilmerket Citroëng, så har jeg en bekjent som har jobbet i bilbransjen i nesten tjue år. Hun hadde ikke noen bestemte kommentarer om Citroëng - det var et helt OK merke. Men WV, hvor vi prøvekjørte og vurderte en Sharan, de anbefalte hun ikke.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:46   #20
Albertine
Passiv

Standard

Vi har en bakovervendt og to beltestoler, og jeg tror vi fint kunne ha byttet ut en av beltestolene med en bakovervendt. Spørs helt klart på setet.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.