Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Haster!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-07, 15:36   #1
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Haster!

Jeg har nå laget pizzasaus (står og koker) så 5-åringen og jeg skal lage egne pizzaer i dag

Så fant jeg "Strandaskinke" i kjøleskapet (en slags spekeskinke?) - Best før 01.01.07. Kan denne brukes på pizza? Skal ikke det være godt? Og jeg kan vel bruke den selv om den er over dato - det står jo "beat før"? (Ikke be meg om å lukte - bihulene er så plagsomme at jeg tror neppe det er til noe hjelp. Den ser bra ut).

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:42   #2
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Haster!

Jeg ville nok bedt deg lukte ja.... Men kanskje du kan smake en bit da?

Spekeskinke har jo lang holdbarhet, og man merker på smak, lukt og konsistens om den ikke er god.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 16:18   #3
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Jeg ville nok bedt deg lukte ja.... Men kanskje du kan smake en bit da?

Spekeskinke har jo lang holdbarhet, og man merker på smak, lukt og konsistens om den ikke er god.

Jeg vet ikke om jeg smaker hvis en er dårlig heller... Men det er en uåpnet vakuumpakke - bør vel gå bra?

Gammel 23-02-07, 14:13   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Tror nok du vil kjenne det på smaken.
Mener å ha fått med meg at de blir veldig salte når de ikke er like ok lengre.

Gammel 23-02-07, 21:47   #5
Hunter
Matentusiast

Hunter sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

Spekeskinke holder veeeeeldig lenge..ingen problem å bruke den.

Gammel 23-02-07, 23:12   #6
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Standard

I går ble det bare vanlig skinke på, men mannebeinet var jo ikke hjemme da så vi hadde pizza i dag også Prøvde spekeskinka i dag, og den smakte bra den! Ikke er jeg blitt dårlig heller

Takk for svar!

Gammel 23-02-07, 23:18   #7
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Strandaskinke kan fint brukes på pizza! Bruker det ofte til matlaging selv!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.