|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gordon Ramsays jul (TV3), oppskrifterJeg har googlet og lett, men jeg finner ikke opprskiftene til all den deilige julematen han lager på tv. Noen som vet om de er publisert? Helst på norsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Gordon Ramsays jul (TV3), oppskrifterKalkunen han laget så fantastisk ut. :namm: Jeg skal lage en variant av den til nyttårsaften.
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Gordon Ramsays jul (TV3), oppskrifter
Jeg tok det også opp. Det er helst mengdene jeg er ute etter. Hvor mye sukker helte han egentlig i panna da han laget den tranebærchutneyen? Og hvor mye tranebær? Ellers tror jeg at jeg greier å slumpe og gjette ved å se på oppskriftene. Skal også lage de sjokoladetrøflene, og vurderer kalkunen, men den trenger jeg ikke annen oppskrift på enn det han viste. Jeg digget forresten at han lager rosenkål på min måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gordon Ramsays jul (TV3), oppskrifterKan den ligge her?
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Gordon Ramsays jul (TV3), oppskrifterTakk, slaraffen. Der fant jeg kalkunen og sjokoladen i hvertfall. Søkte på tranebærsausen og fant denne, men tror ikke dette er hans: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Aah! Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Gordon Ramsays jul (TV3), oppskrifterJeg synes forøvrig det var et skikkelig griseri de bedrev med den sjokoladen. Og selv om både det og den turen ut sikkert skulle illustrere skikkelig familieidyll, så er det ikke slik det foregår de fleste steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
*_*
|
Han hadde noe stuffing-greier (som aldri var inne i kalkunen, den var jo fyllt med løk og sitron), som han skar i skiver og serverte ved siden av sausen.
![]() |
![]() |
#14 |
Unik
|
![]() Sv: Gordon Ramsays jul (TV3), oppskrifterHan hadde karbonadedeig ( eller ikkje heilt det heller ) som han blanda med aprikos, nøtter og ein ting til. Så la han salvieblader på folie, før han tok halvparten av deigen og la over. Så hadde han ei sterk pølse i midten. Den typen han brukte er vel ikkje den lettaste å få tak i her, men ein kunne bruke chorizo pølse i staden for. Så la han resten av deigen over og surra det til ei pølse ved hjelp av folien.
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Gordon Ramsays jul (TV3), oppskrifterJa, den stuffingen ja! Svinekjøttdeig tror jeg det var. Med salvieblader rundt, pølse i midten og så blandet han kjøttdeigen med aprikos og noe til, ja, jeg husker heller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gordon Ramsays jul (TV3), oppskrifterEggerøren han lagde, så veldig flytende ut. Skal den være det da? Noen som har smakt om det er godt? SKal ha gjester her på mandag på spekemat og eggerøre. Men er litt usikker på om slik bløt eggerøre blir godt til det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Jeg tror han hadde en haug med smør i, og ikke noe fløte. Husker ikke helt. Jeg laget sånn i morges. Den var ikke den beste jeg hadde smakt, for den var liksom fettete og rennende uansett hvor lenge den lå i panna, den stivnet ikke overhodet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var det jeg var redd for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Vist det er denne: (Kilde: youtube.com) så er det verdens beste eggerøre ![]() Jeg tar den ikke frem og tilbake fra komfyren men den blir perfekt hver gang. Lager aldri eggerøre på "gamle" måten lenger (røre egg, salt og fløte sammen). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|