|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Ribbe fra RemaNoen som har smakt årets ferdigkrydrede remaribbe? Mannen har kjøpt inn siden vi skal ha hele slekta her til jul. Jeg har hørt så mye rart om den ribba tidligere når det gjelder smak. Han mener det bare er tull, at ribbe er ribbe og at vi har jo på salt og pepper uansett. Det høres jo logisk ut, men jeg er redd for å servere noe folk ikke liker. Kanskje jeg må kjøpe en liten bit til og lage prøvemiddag i morgen ...
![]() |
#3 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Ribbe fra RemaJeg har kjøpt, men ikke laget og jeg tenkte da jeg så på den at her har de sannelig vært rause med pepperen. Tror kanskje jeg tørker av litt av pepperen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ribbe fra RemaSå bra!!
![]() |
#6 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ribbe fra RemaVi har forsøkt og den var god!
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: Ribbe fra Rema500g pr. pers i følge matprat, men da har man rester til frokost står det |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Ribbe fra RemaVi beregner 500g ja. Da blir det litt rester igjen til dagen etterpå.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Ribbe fra RemaVi beregner over kiloen vi. |
![]() |
![]() |
#11 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Ribbe fra Rema
Det er veldig enkelt å rute selv når ribben har dampet opptil en time først altså. Jeg var skeptisk, men gjorde nettopp dette selv og gikk veldig kjapt og greit!
![]() |
#12 |
etterpåklokest
|
Ah, så jeg skal ikke begynne og kløne med kniven før etter ribba har stått litt i ovnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Neida, og da er svoren så lett å rute at du nesten kan gjøre det med en vanlig bordkniv. Ingen grunn til å sloss med gjenstridig ribbesvor altså.
![]() |
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Ribbe fra RemaJeg lagde to sånne på onsdag og de ble helt nydelige. jeg lagde de på Hellstrømvis og svoren ble perfekt (
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: Ribbe fra RemaJeg rutet svoren med min deilige Globalkniv før jeg stekte, i ganske små ruter. Kjøp en god kniv, så kan du gjøre alt mulig!
![]() |
#17 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: Ribbe fra RemaEr det noen som har funnet større enn ca 1,5kg ribbe? Var innom 2 Remabutikker i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ribbe fra RemaSynes den var kjempe god vi.
![]() |
#20 |
Epikur
|
![]() Sv: Ribbe fra RemaJeg hadde som sagt to, og det er vel plass til tre ved siden av hverandre i en liten langpanne med ribberist.
![]() |
|
|