|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vinterdresser og holdbarhetI lys av en annen tråd her inne om vinterdresser som ble ødelagt, så lurer jeg på hvor mye dere forventer av en vinterdress i løpet av en sesong? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I farta!!
|
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhetVarierer nok fra dress til dress ja. Reima Tec synes ikke jeg er spesielt holdbar og det har jeg lest flere synes. Troll har fungert bedre her men litt mer styr å kle på. Storebror brukte Troll dressen sin i 2 1/2 sesong og mellomsøster har den som ekstra dress nå, hel og fin. Nå har storebror Reima Tec, ingen synlig slitasje enda og er mye enklere å ta på. Men synes ReimaTec passer best når det er snø.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhetJeg kjøper Reima Buller&Bång. Kjempefin, lett og solid dress, og forholdsvis rimelig. Jeg regner med at dressen skal holde en sesong. (Den dressen toåringen har nå er på tredje sesongen i bruk, den er arvet etter Storesøster, og den er fortsatt uten hull og rifter.) |
![]() |
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhetTinkeliten fikk en reflexdress i toårsgave i oktober. Den er enda ikke synlig slitt, bortsett fra strikken under beina. Han er nok normalt aktiv, men det hører med at regntøyet har blitt like mye brukt som vinterdressen hittil i vinter. Det har jo litt å si.
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhetJeg mener at en dress bør holde mer enn en sesong ved normalt bruk. Det er min erfaring, med normalt aktive barn.
![]() |
#6 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhet
Enig med deg. Jeg har sendt inn dressen til fabrikken Hatex med et langt brev. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhetJeg har en gutt som er litt mer enn "normalt" aktiv. Først hadde jeg Reflex, og var veldig fornøyd med den. Rfelexdress nr 2 var jeg ikke fornøyd med, nå har de ReimaTec begge to, og den holder, veldig fornøyd foreløpig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhetTroll-dressen synes jeg har holdt bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhetJeg har kjøpt den nye Trolldressen som er uten løst ullfor
![]() |
#10 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhetJeg har aldri brukt de store summene på dresser, det har gjerne vært dresser til 500,- som er kjøpt til halv pris o.l. (Bogerud Tekstil, Obs o.l)
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhetJeg forventer nok at de skal holde minst en sesong, kanskje to. Da tenker jeg på normal slitasje, ikke at at det kan skje uhell med rifter osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhetNabobarna har i alle fall hatt sine Reflexdresser siden i høst nå, uten at de er synlig slitte. (vinterdresser), og de ungene er ikke akkurat noen rolige bran heller. |
![]() |
![]() |
#13 |
Lykkelig naiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Siterer Sitron her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhetJeg forventer at vinterdresser skal holde en sesong. Da er jeg fornøyd. Kjøper alltid dressene i passende størrelse nettopp med tanke på at de ikke kan forventes å passe neste sesong også.
![]() |
#15 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhetMin erfaring med Reima er ganske bra. Har enda til gode å få hull i dressene, og poden går i utebarnehage og er ganske aktiv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
Hvis dette er første gang dette skjer, så tenker jeg at man må regne med litt "svinn". Hele feilen i saken din, sånn jeg ser det, er at de ansatte i barnehagen bagatelliserte det. Det er jo ikke noe ok å måtte lappe/erstatte 3 dresser og når man må det så skal man i allefall VITE at de tar det alvorlig og passer bedre på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Den som gir seg...
Joda. Regne med svinn er jo greit nok det. Jeg ser at vi er enige i sakens innhold.
![]() |
#18 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhetJeg har egentlig bare regnet med at de kan arves videre. Men jeg har liten erfaring, så mulig jeg er litt naiv. Første dressen til Try var en arvet Mikkline høst/vårdress som to barn hadde hatt før ham, den er ennå ikke synlig slitt, og arves videre nå.
![]() |
#19 |
Pauset
Den første dressen vi hadde fikk vi når poden var 18 mnd. Den ble MYE mindre slitt enn det dressene blir nå |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Borte
|
![]() Sv: Vinterdresser og holdbarhetAlle dressene vi har hatt har holdt til hun har vokst ut av dem. Hun er normalt aktiv og dressen brukes mye. Vi har hatt litt forskjellige dresser, og nå har vi en Skogstad-dress. Den har imponert meg på mange måter. Den er vann- og vindtett, og har vært veldig sterk. Vi har vasket den ca. en gang i uken i vinter og da har den vært svart av sand og søle hver gang. Like fin etter vask.
![]() |
|
|