Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva bruker du foodprocessor til?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-10, 16:30   #1
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva bruker du foodprocessor til?

Jeg har fått foodprosessor i julegave hos svigermor (nei - hun tok ikke hintene mine om at jeg ikke helt så behovet for foodprosessor...) så nå lurer jeg om hva dere bruker foodprosessor til? Jeg ser for meg rasping av gulrøtter (hvis man orker å dra fram maskinen) og blanding av karbonadedeig og krydder til hamburgere, men hva ellers?

Gammel 27-12-10, 16:33   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du foodprosessor til?

Hadde ikke klart meg uten. Jeg bruker den f.eks. til å hakke nøtter, mandler og sjokolade til kaker, rive ost, raspe gulrøtter og andre grønnsaker (jobben med å ta fram foodprocessoren oppeveies helt klart ved å slippe jobben med manuell rasping).
Nå har jeg en KitchenAid i tillegg, men da jeg ikke hadde den så hendte det også at jeg eltet små deiger i den, f.eks. til pizza. Den er også fin til å lage smoothies og milkshake hvis ikke du har en egen maskin til det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 16:41   #3
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Hva bruker du foodprosessor til?

Jeg bruker den til å male nøtter/mandler og mixe hjemmelaget kjøttkaker.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 16:53   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bruker du foodprocessor til?

Jeg elter deig, får plass til en gjærdeig laget med en liter væske og litt over to liter mel.
Og så knuser/hakker jeg kjeks, pisker krem og andre ting som skal piskes.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 17:29   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, kjeksbunn til ostekake også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 17:43   #6
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg river ost, rasper grønnsaker, hakker mandler og hakker løk, knuser kjeks til kaker og sikkert mye mer. Jeg trodde heller ikke jeg trengte en, men etter å ha fått en fra svigers, fant jeg behovet!

Gammel 27-12-10, 18:18   #7
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår foodprosessor er såpass liten og nett at det ikke er noe pes å finne den frem.

Jeg lager smørdeig, hakker mandler og nøtter, rasper brød til brødrasp, løk etc etc. Helt genial.

Det den ikke er god til, er å lage smoothi.

Gammel 28-12-10, 09:16   #8
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blender heter vel det jeg har i tilllegg til kjøkkenmaskin.

Blenderen brukes jeg til nøtter, mintkuler og diverse. Kjøkkenmaskinen til brødbaking

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 09:45   #9
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker min foodprosessor til å:
- rive og hakke grønnsaker, nøtter, ost etc.
- lage gjærdeig
- vispe, blande, røre kaker
- lage majones og aioli
- røre sammen kjøttdeig og etc til kjøttboller
- piske eggehviter til fiskegrateng

Gammel 28-12-10, 13:55   #10
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hakker nøtter, frø

blander kyllingbrød, farse deiger, eggebrød ++

Har tilleggsutstyr som gjør at jeg kan vispe eggehvite/fløte, rive grønnsaker, lage potet pommes fri ++

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 14:03   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min er helt ubrukelig til å lage deig i, den går varm alt for fort.
Derimot er den fin å hakke mandler og sjokolade i, og å raspe ting som ost, gulrøtter, eple etc.

Jeg hadde klart meg uten, men den er kjekk å ha likevel. Jeg vil heller ha en ordentlig kjøkkenmaskin som f.eks Kenwood Major.

Gammel 28-12-10, 17:09   #12
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Jeg har foodprocessor, og bruker den så å si aldri. Kanskje en eller to ganger i året, hvis jeg skal raspe mye ost til pizza.

Den er forresten også fått fra svigermor

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 19:43   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du bytter den hvis du vet den kommer til å irritere deg, Selma.

Selv er jeg veldig glad i food processor'n.

Gammel 28-12-10, 19:55   #14
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min står bare i skapet. Synes det er for mye pes med den. Men så lager jeg heller ikke mye mat fra bunnen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.