|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pinnestørrelse når man strikker to garn sammenDet kommer jo an på hvilket resultat du ønsker. Her kommer du ikke utenom en prøvelapp. Men generelt tror jeg nok at å doble pinnestørrelsen gir for tykke pinner. Jeg planlegger et dobbeltgarn-prosjekt nå der jeg dobler garn som jeg ellers ville strikket på pinne 3, og jeg kommer til å prøve med 4.5.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Pinnestørrelse når man strikker to garn sammenDet kommer an på strikkefastheten.... Haha, det var vel intetsigende.
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Pinnestørrelse når man strikker to garn sammenDoble og trekke fra en høres ut som min erfaring også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pinnestørrelse når man strikker to garn sammenJeg ville ha gjort som de andre her over sier. Og det å gå amok i garnforetningen vet jeg alt om.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Pinnestørrelse når man strikker to garn sammenTakk for at du spurte. Dette lurte jeg også på etter at allium la ut forslaget om å strikke sokker av både vanlige kjipt sokkegarn (ensfarget fabel) og alpakka. Dette er pinne 2,2 og pinne 2,5, så jeg tenker at jeg da prøver meg på pinne 4. Høres det rett ut eller gjelder det andre regler når man strikker sånne småting?
![]() |
![]() |
#8 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Pinnestørrelse når man strikker to garn sammenAltså, det kommer jo faktisk ganske an på hvilken strikkefasthet man ønsker ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pinnestørrelse når man strikker to garn sammen
Jeg sjekket på ravelry, og jeg har brukt 3,5 til de sokkene. Sokker blir mer holdbare hvis du bruker litt mindre pinner enn du ville gjort ellers.
![]() |
|
|