|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Brente mandler, med eller uten smør? (Haster)Jeg tenkte jeg skulle lage brente mandler, men så ser jeg at det er et hav av oppskrifter der ute i verden, og at nesten alle er forskjellige!
![]() |
#2 |
Live and let live
|
![]() Sv: Brente mandler, med eller uten smør? (Haster)Hjelp? *pip*
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brente mandler, med eller uten smør? (Haster)Sikkert bombe at JEG mener det da, men jeg synes absolutt de er best med smør. Jeg har laget begge deler, og de med smør er desidert best. Det har de jeg har servert dem til også syntes. Jeg bruker oppskriften på det søte liv og den er veldig god.
![]() |
#4 |
Bare sær
![]() Sv: Brente mandler, med eller uten smør? (Haster)Jeg koker 2 dl vann, 2 dl sukker, 2 dl mandler, til vannet er fordampet og sukkeret smelter. Tilsetter 2 ts smør, fortsetter å røre til det er passe brunt.
![]() |
#5 |
Live and let live
|
![]() Sv: Brente mandler, med eller uten smør? (Haster)Takk for svar!
Og de mandlene kan du dele opp til single? Tar det halvannen time å koke inn?
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Brente mandler, med eller uten smør? (Haster)Jeg har aldri kokt dem i halvannen time nei. Husker ikke hvor lenge, jeg har ikke laget dem siden i fjor jul, men det tok ikke så lang tid. Kanskje en halvtime? Jeg skal ikke si noe sikkert altså. Og de ble single ja, men noen ble sammenklistret, du må jobbe svært raskt og det er et sabla styr. Men de blir utrolig gode. Jeg dyppet noen i smeltet sjokolade også, når de var avkjølt. Håhå.
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Brente mandler, med eller uten smør? (Haster)Her er mine, som er "verdens beste" og som kolleger og venner formelig tigger meg om å få hvert år:
![]() |
#9 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brente mandler, med eller uten smør? (Haster)Det kan vere eit triks å ha mandlane i omnen på 200 grader medan du koker opp sukker/vatn. Absolutt smør ja.
![]() |
|
|