Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Karamellpuddinghjelp

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-10, 00:23   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karamellpuddinghjelp

Alle har vel skjønt nå at jeg er amatør på kjøkkenet.

Men nå er det altså karamellpuddingen. "Kjenn med baksiden av en fuktig skje. Hvis den føles fast, er den ferdig".

Men altså - hva skal føles fast? Overflata er jo størkna, men den bølger på et vis. Hvordan skal det kjennes ut? Og hvor lang tid må jeg regne med at det tar? Den har stått i 2 t nå.

Gammel 31-12-10, 00:24   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Karamellpuddinghjelp

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Alle har vel skjønt nå at jeg er amatør på kjøkkenet.

Men nå er det altså karamellpuddingen. "Kjenn med baksiden av en fuktig skje. Hvis den føles fast, er den ferdig".

Men altså - hva skal føles fast? Overflata er jo størkna, men den bølger på et vis. Hvordan skal det kjennes ut? Og hvor lang tid må jeg regne med at det tar? Den har stått i 2 t nå.

Skal bli som gele. Kan den ikke bare stå til i morgen?

Gammel 31-12-10, 00:25   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Skal bli som gele. Kan den ikke bare stå til i morgen?

I ovnen?

Gammel 31-12-10, 00:26   #4
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

2 timer var lenge...i min oppskrift som jeg og mamma har brukt i mange år, står det 45 min. Jeg lagde dobbel porsjon i en form og den tok jeg ut nå i stad etter halvannen time.
Ta en skarp kniv og stikk ned i puddingen og dytt den litt til side, da ser du om den er stiv hele veien.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 00:27   #5
Snø

Snø sin avatar

Standard

Og ja, den bølger når den er ferdig også.

Sid Vicious
Gammel 31-12-10, 00:27   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er så søt, katta! - Jeg synes du må komme med rapport hvordan nyttårsfeiring går jeg altså.

Gammel 31-12-10, 00:28   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Du er så søt, katta! - Jeg synes du må komme med rapport hvordan nyttårsfeiring går jeg altså.

Rapport skal bli. Jeg regner med det går supert. Jeg har takknemlige gjester. Men jeg kan virkelig, virkelig ikke dette her.

Gammel 31-12-10, 00:29   #8
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Å,den står i ovnen, he he. Jeg trodde du hadde kokt ingrediensene og hellet det i en skål for å stivne.

Gammel 31-12-10, 00:33   #9
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når det ikke henge noe på skjeen er puddingen ferdig. Den vil bølge veldig, men når den har satt seg blir den fast og fin.

Jeg tror ikke det vil bli særlig bra om du stikker en kniv i den for å se om den er ferdig med en gang du tar den ut av ovnen. Avkjøl den, og sett den i kjøleskapet over natten, eller på ett kjølig sted.

Overkokt karamellpudding kan brukes som dårlige sprettballer, og smaker hoppetau. *erfart*

Gammel 31-12-10, 00:37   #10
Snø

Snø sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Når det ikke henge noe på skjeen er puddingen ferdig. Den vil bølge veldig, men når den har satt seg blir den fast og fin.

Jeg tror ikke det vil bli særlig bra om du stikker en kniv i den for å se om den er ferdig med en gang du tar den ut av ovnen. Avkjøl den, og sett den i kjøleskapet over natten, eller på ett kjølig sted.

Overkokt karamellpudding kan brukes som dårlige sprettballer, og smaker hoppetau. *erfart*

Det har min mor gjort på hundrevis av karamellpuddinger opp gjennom årene og de har aldri blitt ødelagt Den står i formen natten over og da setter den seg sånn at "knivhullet" ikke har noen betydning når man hvelver den.

Sid Vicious

Sist redigert av Snø : 31-12-10 kl 00:39. Årsak: La til litt
Gammel 31-12-10, 00:35   #11
Snø

Snø sin avatar

Standard

Hvordan ser den ut? Må den stå i ovnen i natt

Sid Vicious
Gammel 31-12-10, 00:37   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Det henger ikke noe på skjea når jeg dytter i den, men den bølger veldig. Men da er den kanskje ferdig likevel? Den ser pen ut, det er bare timinga det står på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.