Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 13:04   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?

Vi skal ha oss en barnevogn etterhvert her.
Den skal gå an å trille rundt en baby i. Man kan gjerne kunne utvide den til en toddler etterhvert også, sånn at vi slipper unna med å kjøpe én vogn. (Vi later som om vi tror det går an å slippe unna med å kjøpe bare én vogn i denne tråden.)

Kravliste:
Må kunne trilles av lang mamma.
Må kunne trilles av liten storebror også iblant. (Minst like viktig)
Må være enkel å slenge ut og inn av bilen. Ikke noe "demontere i tyve minutter" på oss, takk. :har erfaring med simo kombivogn fra nittitallet fra før - i liten bil :
Må ha hjul som tåler å trille på litt grusvei og snø og sånt.
Må ha plass til baby og pose på vinterstid.

Den skal i liten grad brukes på by og kjøpesentere, og i stor grad brukes på lange trilleturer.
Koppholder og sånt er en klar fordel. Og plass til masse stæsj som man må ha med seg rundt omkring.
Den trenger ikke koste 10k. Men komfort er overordnet pris, sånn i utgangspunktet ihvertfall.

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:06   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hva slags barnevogn er best til akkurat oss egentlig?

Mens vi er i gang - er det forskjell på kvalitet på sånne baby-lyd-fra-soverommet-greier eller kjøper man hva som helst som virker?

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:06   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen peiling på barnevogner.

Men generelt mener jeg at prøver man å løse for mange problemer i ett, blir ingen av dem løst på en bra måte. Sats på minst to vogner.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:07   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

OTH Da vi fikk den stoppet jeg å se etter andre vogner. Til storebror brukte vi den fra han var... hmm.. to? Lillesøster hadde den hele vognperioden sin, kun supplert med en reisetrille.

Kanskje til og med kjøpe brukt fra oss?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:08   #5
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Nemmen, så spennende! Ja, for barnevogn = baby, ikke sant?

Hvis det var jeg som skulle kjøpe vogn ville jeg utvilsomt ha sjekket ut de nye EasyWalker-modellene. Hvis de har teleskop-håndtak burde de kunne dekke alle de behovene du har ramset opp. Jeg elsker EW.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:08   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I og med at du har baby som er ganske liten den første vinteren og faktisk ganske stor den andre vinteren, så er det jo helt naturlig å foreslå OTH. Dne er helt suveren - både på tur og i by. Er romslig bag veldig, veldig viktig, så er vel TFK bedre, men der er hjulene og litt mindre + at vogna ser ut som et romskip med regntrekk på.

Gammel 02-01-11, 13:08   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Oth.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:10   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

TFK. Liten og lett sammenalgt. Blir ganske firkantet i forhold til OTH og gir god plass rundt den i bagasjerommet. Den har justerbart styre og veldig god å kjøre for høye folk, men veldig grei for lavere også.

Den har over 80cm bag, som er den største av alle 3hjulinger. Litt mindre enn Simo Duo.

Sittedelen er en av de største på markedet og det er en veldig god sovevogn.

Genialt med innebygget myggnetting i sportsvognen.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:10   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan informere om at vi har hatt én vogn til to barn. En Simo kombi, faktisk. Ikke at jeg tror det fortsatt er det beste på markedet, men de går altså an.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:11   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Romskip med regntrekk på - det er plusspoeng! :ingeniørmamma:
Det blir vel mest sannsynlig to vogner. Men den første bør jo holde litt lenger enn tre måneder? Eller kjøper man en eller annen dypvogn billig til de første par månedene også legger man pengene i en skikkelig toddlervogn etterpå?

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:12   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også kommer jeg på at det ikke er helt sant likevel. Vi hadde bare én vogn til Frøkna, men til Blobben hadde vi en trille i tillegg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:12   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

EW qatro er veldig fin og. Den har også stor bag, litt mindre enn TFK men ikke mye. Hadde det ikke vert for at jeg allerede har både TFK vogn, trille, reisebag +++ hadde jeg nok prøvd den ut.

Gammel 02-01-11, 13:14   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ehhh - oth og tfk og sånn?
Jeg er kav idiot her altså - dere må forklare med modell også sånn at jeg kan paste til google.

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:16   #14
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Oth

Gammel 02-01-11, 13:17   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

(Kilde: youtube.com)

(Kilde: youtube.com)

Gammel 02-01-11, 13:18   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

EasyWalker ja - den er og fin. Du kan godt komme deg unna med en vogn ja. Skulle jeg hatt flere barn, har jeg garantert gått for enten OTH eller EW. TFK har for mange glidelåser og er for diger til at den appelerer til meg. (men jeg er 1,60 da...)

Og klart: Sjal er fint. Lillebror brukte ikke vogn før han var halvåret tror jeg.

Om EW, så har jeg ikke gått for quatro - det ser ikke ut som om hjulene på den står helt parallellt - tenker at da er det jo 4 hjul som skal bane vi i snøen fremfor tre eller to...

Gammel 02-01-11, 13:19   #17
Chablis
Drømmer

Standard

Easywalker er fin ja, den kunne jeg tenkt meg om jeg fikk flere barn.
Tfk syns jeg ikke er fin jeg heller, for mange glidelåser og for ruvende.

Gammel 02-01-11, 13:20   #18
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Her er link til EasyWalker Sky:http://www.easywalker.nl/noo/sky.html

Gammel 02-01-11, 13:20   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skal ha noe bæregreier også, men ungen skal ha en vogn å sove i tenkte jeg. Også er det ikke tingen for meg å gå med sjal når jeg skal trene.

Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 13:22   #20
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Standard

Vi kjøpe EW classic når storebror var over 2 år. Da fantes den ikke med bag, så lillesøster arvet Simo kombi-vogna først, men gikk over til EW-trilla så snart det var mulig. Jeg elsker den vogna! Den er kjempefin å jogge med også, selv om en ordentlig joggevogn med større hjul sikkert er enda lettere.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.