Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ticket to heaven - farge lipstick red

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-11, 18:16   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ticket to heaven - farge lipstick red

Noen som vet hva slags rød dette er? Er den rosa?

Gammel 04-01-11, 18:27   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ticket to heaven - farge lipstick red

Ser ganske rød ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:30   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nemlig gutter av typen "Nei, ikke blått! Jeg vil ha rød"! Og det blir litt komplisert når jeg må inn på "til jenter" eller "til vesla" eller "til pige" i nettbutikkene for å finne noe annet enn brunt og blått.

Gammel 04-01-11, 18:33   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helly Hansen har en ordentlig fin (og god!) rød dress nå, som min yngste sønn og eldste nevø kler utmerket godt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:48   #5
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillebror har rød Ticketdress og den er skikkelig fin og klar rød. Ikke rosa på noen måte.

Gammel 04-01-11, 18:49   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Helly Hansen har en ordentlig fin (og god!) rød dress nå, som min yngste sønn og eldste nevø kler utmerket godt.

Åh? Den må jeg se på!

Jeg sitter også og ser på denne:

Det er en jentejakke. Så jeg sitter og ser på den og lurer på om den er en jentejakke eller om det er en rød jakke. Eldstemann vil ha rød jakke. Han vil slett ikke ha blå.

Gammel 04-01-11, 19:03   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en rød jakke!
Den er helt super, lille E har den, og W hadde akkurat samme modellen i beige for noen år siden.

Gammel 04-01-11, 19:08   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frøkna hadde den dressen (ikke babymodellen) for to år siden. Hvis det er samme farge, så er den skikkelig knallrød, eller julerød, om man vil. Frøknas TTH var vel egentlig en jentedress, synes jeg, men jeg tror det var mer pelskanten rundt hetta som ga det inntrykket, enn fargen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 19:08   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var for øvrig en aldeles super dress.

Gammel 04-01-11, 19:33   #10
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pelskanten tas jo enkelt av. Jeg tar alltid den av på Ticketdressene uansett.

Gammel 04-01-11, 19:34   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Poden har pelskant i år også. Jeg synes ikke det gjør det til en jentejakke altså. Men snittet kan gjøre det.

Gammel 04-01-11, 19:49   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Poden har pelskant i år også. Jeg synes ikke det gjør det til en jentejakke altså. Men snittet kan gjøre det.

Jeg synes heller ikke det er noen automatikk der, men komboen av den knallrøde fargen og pelskanten ga frøknas dress et ganske feminint preg. Samme dress i marine og brun ga ikke det inntrykket i det hele tatt, og rød dress uten pelskant burde også fungere fint til gutt, tror jeg.

Gammel 04-01-11, 19:57   #13
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Jeg synes både den brune og den røde dressen så like unisex ut, selv med pelskant. Det at fargen er så klar rød, uten rosaskjær, gjør at den ikke ser jentete ut. Men nå kjøper jeg konsekvent rødt framfor blått til lillebror, så for meg er ikke rød en jentefarge i det hele tatt.

Gammel 04-01-11, 20:20   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Den jakken er rød og passer fint til gutt.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:44   #15
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en sånn knallrød Ticketdress, den er er skikkelig rød, og uten rosa- eller lillaantydninger. Jentene mine har brukt den og til neste vinter skal en av småbrødrene bruke den.

Så om gutta dine liker rødt så er det i alle fall en skikkelig rødfarge.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:47   #16
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt over at det skal lages jente- og gutteklær. En ting er farger, men snitt?

Gammel 04-01-11, 20:49   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt over at det skal lages jente- og gutteklær. En ting er farger, men snitt?

Hm. Jeg synes vel ikke det gjør så mye, spesielt når de begynner å bli litt større er det jo logisk at endel av klærne har et litt mer feminint eller maskulint snitt. Problemet er når ting er så innmari kjønnsdelt i butikker at det ikke gir seg selv om det er et typisk feminint snitt eller den klare rød- eller lillafargen som gjør at det står "til jenter" på plagget.

Gammel 04-01-11, 20:50   #18
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jepp. Jeg husker at guttungen her hadde en genser i 92 som var større en genseren til jentungen i 104 som skulle ha feminint snitt.

Gammel 04-01-11, 21:22   #19
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har rød Ticket jakke (fjorårets) og den er vel litt feminin, bittelitt innsving mener jeg og mønsteret inni jakken er veldig jentete..

Den jakken du har linket til, ser veldig unisex ut, synes jeg. Jakken vi har derimot, er den som er avbildet Rosa på Ticket sine sider, og heter Eja. Den ville jeg nok ikke brukt til gutt...

Sist redigert av Liljekonvall : 04-01-11 kl 22:19.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 22:01   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minsten min har denne:

Det er Didrikson. Han digger at den er rød, eller som han sier: Jeg elsker rødt!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.