|
Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereNoe jeg lurer på... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereEg syns at å rødprikke for skrivefeil er heilt bak mål og kan vel umulig vere hensikta med ryktesystemet?
![]() |
![]() |
#3 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereEr det ikke endel lærere her inne. De er nok vant til å korrigere skrivefeil med rødt.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereJeg synes det er teit å rødprikke (særlig nye brukere) for skrivefeil. Jeg er også veldig lite glad i den "tradisjonen" som finnes om å kommentere språkbruken til nye brukere i introduksjonstrådene deres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ferdiglada
![]() Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereNye eller gamle brukerar; Rødprikking for skrivefeil er en uting.
![]() |
![]() |
#6 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere
Tsk, tsk. Vi bruker ikke stor forbokstav etter semikolon, gjør vi vel?
![]() |
#7 |
Har tro på forbedring
|
![]() Re: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereÅ prikke skrivefeil er bare tøysete. Jeg har ikke fått noen rødprikker for de gangene jeg blander Hvis/om og ben/føtter osv, men de gangene noen har påpekt mine feil (da med grønnprikk og en knegg) så gjør jeg det samme med dem :barnslig:
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereJeg hadde blitt illsint om noen rødprikket meg for skrivefeil. Jeg bestreber meg på å skrive korrekt, men det blir noen feil nå og da. Det er mange her som er fryktelig flinke med språk, men det er jo plass til oss som uttrykker oss på någenlunde normalt vis også. Innlegg på dialekt og sms-språk leser jeg ikke (og nynorsk er IKKE en dialekt).
![]() |
![]() |
#9 |
Håpefull eller håpløs....
Hvor: Plankebyen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere
Det er jeg faktisk helt enig i.
![]() |
#11 |
Ferdiglada
Sikkert ikkje. Men om det ikkje hadde vore plass til meg her på FP fordiom, så hadde vel det vore skikkelig elitistisk TM.
![]() |
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereSkyld ikke på lærerne he he..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereJeg tror ikke det er så veldig stort problem, jeg er ikke akkurat en mester i hverken rettskriving eller gramatikk, men jeg har aldri fått en rødprikk om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Dig for victory!
|
Jeg retter med grønt, faktisk.
![]() |
![]() |
#17 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereLitt skriveleifer her og der har vi alle, om man skulle rødprikkes for det så tror jeg vi kunne fått det trivelig her. :not:
![]() |
#19 |
Borte
|
![]() Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereJeg har aldri rødprikket for skrivefeil eller påpekt det, men jeg er glad for at det er noen som sier i fra at vi er litt nøye på slikt her på FP. Rødprikk er unødvendig, men et lite vink om at det er mange som reagerer på åpenlyse skrivefeil syns jeg er greit. Jeg gidder nesten aldri å lese innlegg som jeg ser med halvt øye er skrevet uten tanke for at det er slitsomt å lese dårlig skrevne innlegg med masse feil.
![]() |
#20 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereJøss, er det virkelig så vanlig å rødprikke på grunn av skrivefeil at en ganske ny bruker har fått flere slike? Det overrasker meg; det er ikke så mange rødprikker som gis her, og hvis det har blitt en kultur for å rødprikke for denslags, synes jeg det er flott at du tar det opp her, m^2.
![]() |
|
|