|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Utebukse og -jakke til tiåringTiåringen har vokst ut av Reima Tec-settet sitt i str 140, og trenger nytt snarest. Hva bruker man til så store barn? Dette settet har hun nemlig hatt i noen år nå, sammen med andre ting som også har blitt for lite. Da dette ble kjøpt, var det helt naturlig å gå til en barneutstyrsbutikk, men nå når hun er blitt så stor? Hun er jo som mange på hennes alder blitt merkebevisst, og har veldig lyst på Bergans. Jeg har sagt at jeg gjerne kan kjøpe det, men ikke til full pris. Når buksa koster 1500,- og jakken sikkert enda mer, er det rett og slett ikke aktuelt.
|
|
|
#2 |
|
Ventar stadig på vår
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringSkogstad og Stormberg er betre alternativ, synes eg. Kvaliteten er den same, men prisen er langt meir fornuftig.
|
|
|
#3 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringJeg skulle til å si Stormberg, jeg også.
|
|
|
#4 |
|
Henger i stroppen
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringJa, tenkte å sjekke Stormberg. Takk for svar!
|
|
|
#5 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringTenkte også på stormberg. De har jo masse flott.
|
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringJeg ville også sett på Skogstad, eventuelt investert i Bergans, selv om det er litt dyrt. Jeg synes det holder bedre tett enn Skogstad og selv om det koster mer, blir prisen ikke så ille om det kan brukes to sesonger. Det er nå andre vinter LilleVenn bruker Bergans settet sitt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Henger i stroppen
Sv: Utebukse og -jakke til tiåring
Ja, jeg skulle gjerne hatt Bergans, men det blir for dyrt når det vipper 2000 kroner for et sett, altså. Det er en klar fordel at plaggene er slitesterke, for det er fint at de kan arves. Reima Tec-settet brukes på tredje sesongen nå, og er bortimot like fint som da det var nytt. Brukt mye er det også. Og kjøpt på salg i sin tid til maks 700 kroner.
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringVi har Skogstad selebukser til begge jentene, og de er varme, myke og holder dem tørre selv i våt snø. Vi kjøpte på en eller annen sportsforretning, husker ikke hvilken.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringHva med HH tech? Om det går opp i såpass store størrelser. Veldig fornøyd med det som vårsett i alle fall og grei pris. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringPolarn o pyret. Men de går bare opp til en litt stor str 146 og det blir kanskje litt knapt. Stormberg synes jeg faktisk ikke holder i kvaliteten. Det er rimelig, men det blir utrolig fort slitt. Skogstad synes jeg funker greit.
|
|
|
#11 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringTiåringen min har todelt Ticket-dress, den er arvet etter kusinen, og ser fortsatt ikke slitt ut. Dessverre har den en upraktisk lys farge.
|
|
|
#12 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringVi har kjøpt Ticket de 3 siste sesongene (hun er 12 år) og er veldig fornøyde. Knall kvalitet til en grei nok pris, holder henne varm og tørr, dessuten liker hun designet og det betyr også mye etterhvert. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Henger i stroppen
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringJa, jeg er godt fornøyd med Ticket til mindre barn, så jeg kunne godt tenke meg å prøve det. Noen som vet om det er salg på todelte Ticket-dresser noe sted for for tiden?
|
|
|
#15 |
|
Sv: Utebukse og -jakke til tiåring
Ticket sin danske nettbutikk har salg, flere andre danske butikker også. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringHvis du søker på vinterdresser og salg her inne så finner du tror jeg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringSkogstad har egen konseptbutikk på Metrosenteret på solheim . Det er ikke mange min i bil fra Oslo sentrum. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Vaklende
|
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringJeg har akkurat trålet nettet etter jakker i 128. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Vaklende
|
Sv: Utebukse og -jakke til tiåringVesla og Broremann har 40% på fin TTH vinterbukse i 150, dog ikke jakken i 150. |
|
|
|
![]() |
|
|