|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
lider av tastleksi
|
Sko til snart 1-åringLillebror har vært hos fysioterapeut hele veien siden han ble født, pga hard medfart under fødsel og div andre småting. Det har etterhvert blitt mer fokus på føttene, og altså benstillingen når han går. Han går veldig Chaplin-ish og litt skrått med selve fotbladet, vanskelig å forklare men fysio sier altså at han er veldig myk i alle retninger og i tillegg har han en veldig iherdig griperefleks med føttene.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sko til snart 1-åring.Er det fysioterapeuten som har sagt at han trenger sko? Jeg trodde nemlig det beste av alt var å gå barbeint eller med sokker som ikke strammer for mye.
|
|
|
|
#3 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Sko til snart 1-åringJa, fysioterapeuten var litt for usikker, men konkluderte med at han bør ha sko når han går, men ikke når han krabber. (Ser for meg en herlig periode med av og på med sko i hytt og gevær her.) Men hun var altså ikke så skråsiker at jeg løper ut for å kjøpe med en gang, han skal på ettårskontroll i slutten av mnd så jeg får høre litt med legen der og.
|
|
|
#4 |
|
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
Sv: Sko til snart 1-åringJeg har absoutt ingen faglig kompetanse på dette området, men vi fikk samme råd som dere. Vår gutt har en diagnose som gjør at han er noe forsinket motorisk, men er også myk i bevegeligheten i ankelen. Han trår litt skjevt, med vekten på innsiden av fotbladet. For å kompensere for at dette ikke blir verre, trenger han støtte slik at forstillingen blir mer korrekt. I starten brukte vi en skinnsko fra Bisgaard, som ortopeden var veldig fornøyd med. Ellers kan kanskje en stabil sandal være et alternativ inne. Gutten vår fikk noe de kaller fotseng etter hvert. Det er en ekstra såle som er oppbygd under fotbuen. Jeg synes det er litt vanskelig å vite om foten er godt nok ned i skoen, men ellers fungerer det godt. Det er tydelig at ekstra støtte gir bedre balanse ved gåing og løping. Vi ser stor forskjell. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Sko til snart 1-åringHøres ut som om vi har samme problem med føttene, linne@.
|
![]() |
|
|