Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Noen som kan måle en barbiedokke fra livet og ned for meg?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-11, 00:32   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som kan måle en barbiedokke fra livet og ned for meg?

Jeg skal lage sånn prinsessekake imorgen tidlig men selve dukken kommer ikke i hus før utpå dagen. Så jeg må vite hvor høy kake jeg trenger til skjørt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 00:35   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan måle en barbiedokke fra livet og ned for meg?

19 cm fra der midjen er smalest og til tærne. (Den står på tå.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 00:39   #3
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk!!!

Gammel 07-01-11, 08:59   #4
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Et lite tips: Jeg har laget en slik kake en gang, og det var ikke helt enkelt å få barbiedokka til å stå på plass til kaka var pyntet.

Nå må alle sarte sjeler lukke øynene:

Jeg knyttet en sytråd rundt halsen til dokka og hang henne i håndtaket til et kjøkkenskap slik at føttene akkurat nådde ned til bunnen av kaka. Tok aluminiumsfolie rundt hodet+håret for å unngå hår i pynten. Pyntet så kaka ferdig før tråden ble fjernet. Funket veldig bra sånn rent bortsett fra at det kommende bursdagsbarnet var svært bekymret for sin barbiedukke som ikke fikk puste

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 09:09   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 07-01-11, 09:12   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synnemor! Fantastisk.

Gammel 07-01-11, 09:14   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 07-01-11, 09:32   #8
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 09:40   #9
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en venninne som laget en slik kake til jenten vår. Vanligvis så bruker de bare overkroppen til barbiedukken. Så for å beholde beina, måtte hun bøye litt på beina til dukken inni kaken. Så kjøp en barbiedukke med kneledd.
*slettet bilde siden det ikke var mitt*

Sist redigert av Pelikan : 08-01-11 kl 21:43.
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 10:23   #10
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Det fins vel "overkroppdukker" som er beregnet til formålet, men jeg brukte altså en vanlig barbie. Jeg laget rett og slett en Mølleren langpannesjokoladekake i en langpanne som ikke er så veldig stor (de du får kjøpt med lokk til). Skar ut ringer i ulike str. som jeg oppå hverandre og hadde smørkrem mellom lagene. Jevnet til "skjørtet" med smørkrem rundt hele og hadde mmf over det igjen før jeg pyntet kjolen. Kaken ble såpas høy at jeg ikke trengte å bøye noen bein (når jeg tenker etter hadde jeg vel folie rundt underkroppen også for å slippe sjokoladegris i alle sprekker på dokka). Mulig man må bøye bein om man steker i Cacasformen?

Gammel 07-01-11, 10:28   #11
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tok av bena jeg! Det var bare å "smette" dem av, for så å "klikke" dem på igjen senere.

Gammel 07-01-11, 10:33   #12
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 07-01-11, 11:22   #13
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Jeg knyttet en sytråd rundt halsen til dokka og hang henne i håndtaket til et kjøkkenskap slik at føttene akkurat nådde ned til bunnen av kaka.

Antakelig den fineste plasseringen av en Barbiedokke ever.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 11:25   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Genialt, Synnemor!

Nydelig bilde av den rosa Barbiedokka-kaka, Pelikan!

Gammel 08-01-11, 14:16   #15
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Barbiedukken ble kjøpt uten kneledd (var ikke meg som kjøpte...) og kaken ble aaaakkurat ikke høy nok. Mest av alt fordi jeg ikke turde ta så kjempemye fyll mellom hvert lag. Jeg kunne sikkert fått en cm eller to til der. (bløtkake med kremfløte, vaniljekrem, bananer, bringebærsyltetøy)
Men men.
Jeg løste problemet med grønnfarget melis

Sist redigert av m^2 : 08-01-11 kl 23:06.
Gammel 08-01-11, 14:19   #16
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å, så fin den var!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 20:51   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Så fin den var! Var det din pode som ønsket seg Barbie-kake, eller bakte du til noen andre?

Gammel 08-01-11, 20:57   #18
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Standard

Så flott kaka ble! Lurt å løse lange bein på den måten! (Barbiedokka har jo uansett FOR lange bein, ikke sant?)

Gammel 08-01-11, 21:14   #19
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Det var ei bursdagsjente som ønsket seg prinsessekake, Teofelia

Gammel 08-01-11, 21:42   #20
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Kjempefin!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.