|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Noen som kan måle en barbiedokke fra livet og ned for meg?Jeg skal lage sånn prinsessekake imorgen tidlig men selve dukken kommer ikke i hus før utpå dagen. Så jeg må vite hvor høy kake jeg trenger til skjørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som kan måle en barbiedokke fra livet og ned for meg?Et lite tips: Jeg har laget en slik kake en gang, og det var ikke helt enkelt å få barbiedokka til å stå på plass til kaka var pyntet.
![]() |
#6 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Noen som kan måle en barbiedokke fra livet og ned for meg?Synnemor! Fantastisk.
![]() |
#7 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Noen som kan måle en barbiedokke fra livet og ned for meg?
![]() |
#8 |
lider av tastleksi
|
![]() |
#9 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Noen som kan måle en barbiedokke fra livet og ned for meg?Jeg har en venninne som laget en slik kake til jenten vår. Vanligvis så bruker de bare overkroppen til barbiedukken. Så for å beholde beina, måtte hun bøye litt på beina til dukken inni kaken. Så kjøp en barbiedukke med kneledd. Sist redigert av Pelikan : 08-01-11 kl 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Born to run
![]() Sv: Noen som kan måle en barbiedokke fra livet og ned for meg?Det fins vel "overkroppdukker" som er beregnet til formålet, men jeg brukte altså en vanlig barbie. Jeg laget rett og slett en Mølleren langpannesjokoladekake i en langpanne som ikke er så veldig stor (de du får kjøpt med lokk til). Skar ut ringer i ulike str. som jeg oppå hverandre og hadde smørkrem mellom lagene. Jevnet til "skjørtet" med smørkrem rundt hele og hadde mmf over det igjen før jeg pyntet kjolen. Kaken ble såpas høy at jeg ikke trengte å bøye noen bein (når jeg tenker etter hadde jeg vel folie rundt underkroppen også for å slippe sjokoladegris i alle sprekker på dokka). Mulig man må bøye bein om man steker i Cacasformen?
![]() |
#11 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som kan måle en barbiedokke fra livet og ned for meg?Jeg tok av bena jeg! Det var bare å "smette" dem av, for så å "klikke" dem på igjen senere.
![]() |
#13 |
Smugleser
|
![]() |
#14 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som kan måle en barbiedokke fra livet og ned for meg?Genialt, Synnemor!
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Noen som kan måle en barbiedokke fra livet og ned for meg?Barbiedukken ble kjøpt uten kneledd (var ikke meg som kjøpte...) og kaken ble aaaakkurat ikke høy nok. Mest av alt fordi jeg ikke turde ta så kjempemye fyll mellom hvert lag. Jeg kunne sikkert fått en cm eller to til der. (bløtkake med kremfløte, vaniljekrem, bananer, bringebærsyltetøy) Sist redigert av m^2 : 08-01-11 kl 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som kan måle en barbiedokke fra livet og ned for meg?Å, så fin den var! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Born to run
![]() Sv: Noen som kan måle en barbiedokke fra livet og ned for meg?Så flott kaka ble! Lurt å løse lange bein på den måten! (Barbiedokka har jo uansett FOR lange bein, ikke sant?)
![]() |
|
|