Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilke sommerdekk?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-11, 19:05   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilke sommerdekk?

Jadda, jeg er tidlig ute. Men vi må ha nye sommerdekk i år og lurer på hvilke som er best?

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 19:10   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke sommerdekk?

Hiver meg på for tips

Gammel 10-01-11, 20:51   #3
Lommelun
Superduperaktiv

Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sommerdekk = Rimelige dekk. Jeg har Citroen og dem anbefaler stortsett Michelin dekk til bilen min.
Vinterdekk = Hakkapelita / Conti viking contact eller michelin x-ice alt etter hvem som er billigst akkurat når jeg skal ha dekkene.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 21:01   #4
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Det kommer helt ann på hvilken bil du har, hvor mye du kjører osv

Jeg kjøper aldri billige dekk til forestern ,for de fleste sporer noe djevelsk. Og vannplaning er veldig lett å få på billige dritt dekk

Gammel 10-01-11, 21:19   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Du kan jo ta en titt på fjorårets tester. Ligger sikkert på motor.no, bilnorge.no, vg.no, dinside.no etc. Tester for årets dekkmodeller ser man vel ikke før i april vil jeg tro.

Gammel 10-01-11, 21:22   #6
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Det kommer helt ann på hvilken bil du har, hvor mye du kjører osv

Jeg kjøper aldri billige dekk til forestern ,for de fleste sporer noe djevelsk. Og vannplaning er veldig lett å få på billige dritt dekk

Dekk er ikke noe man sprar på. Så koster et godt dekk til en godt vanlig personbil kanskje 1000-1200 kr kontra -5-700 kr for "billig". Gjerne kan det være både at de billige dekkene har dårlige egenskaper på det meste, men også kortere levetid. vil tro at det er blitt såpass god konkurranse nå at man kan se en god del premiumdekk i normal dimm til en del under tusenlappen per stk. også til våren.

Dekk var noe som skulle vært gjennom en europeisk godkjenning før de ble lov å selge på markedet her.

Noe man ellers kanskje huske når man kjøper ny bil er at 17" i all hovedsak er "for syns skyld", og er stort sett bare "til hinder" for komfort og kjøreegenskaper. Og 17" koster gjerne en del mer enn 15-16".

Gammel 10-01-11, 21:39   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har Mazda 5. Husker ikke hva de gamle dekkene heter.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 22:30   #8
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Da jeg hadde gamle bilen så kjøpte jeg noen dekk som ei lokal sjappe importerte...
Dem var ikke dårligere enn noe annet jeg har kjørt med.

Så billig dekk er ikke nødvendigvis ubrukelig.

Gammel 11-01-11, 00:07   #9
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Da jeg hadde gamle bilen så kjøpte jeg noen dekk som ei lokal sjappe importerte...
Dem var ikke dårligere enn noe annet jeg har kjørt med.

Så billig dekk er ikke nødvendigvis ubrukelig.

Tja. I en del tilfeller får man heller aldri satt dem helt på prøve....

Gammel 11-01-11, 11:52   #10
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Tja. I en del tilfeller får man heller aldri satt dem helt på prøve....

Det er veldig sant...
Men på sommerføre og normal kjøring så er det vel først og fremst vannplaning man merker forskjellen på.
Nødbremsing er det jo veldig sjeldent man driver med heldigvis..

Vet ikke hvor stor forskjell det er på bremsestrekning på dyre og noe billigere dekk på våt asfalt...

Gammel 11-01-11, 12:58   #11
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

En del billige dekk er veldig myke eller veldig harde... De veldig myke tåler ikke høy fart,de slites fooort.
Fikk med et par dekk med felger da vi kjøpte en brukt mazda 626.. Kjørte halv sommer på de nye dekkene før de var slitt :supermann:
Men de var fakrisk gode å kjøre med,ikke noe sporing eller noe og ikke noe vannplaning.Ikke at jeg testet det noe spes ut da men

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.