![]() |
#1 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Honning paa skiveneEr det i kategorien usunt sukkerpaalegg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Honning paa skiveneJeg kan ikke drømme om noe annet.
![]() |
#3 |
Leser
|
![]() Sv: Honning paa skiveneJeg sier ja, men en birøkter jeg kjenner påstår at sukkeret i honning ikke har like høy GI som vanlig raffinert sukker. Ingen av ungene her i huset er noe glade i honning på brødskiven, så da nekter vi dem ikke å spise det. (Vi nekter dem kun å spise de usunne tingene som de liker.
![]() |
#5 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Honning paa skiveneJeg vet ikke, honning har jeg ikke spist siden jeg var barn, men det var da egentlig veldig godt, har aldri kjøpt det selv etter jeg flyttet hjemmefra, mine foreldre har ofte honning og de sier det er sunt. Jeg vil heller tro det ikke er så veldig sunt, men vet som sakt ikke,
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Honning paa skiveneJeg tror iallefall ikke det er like ille som pålegg tilsatt raffinert sukker. Honning er jo naturlig. Men jeg tror jeg ville begrenset det, det har nok veldig høy glykemisk indeks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aktiv
Hvor: på en øy
![]() |
![]() Sv: Honning paa skiveneikke noe jeg har kjøpt nei,men fikk det selv på skiva når jeg var lita og var på besøk til olde...Da var det jo til og med strøsukker på skiva.. ikke no for mine barn nei... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nattrangler
![]() Sv: Honning paa skivene
Husker at jeg noen ganger hadde litt smør med strøsukker på brødskiva som lita, ristet det meste av sukkeret av da. det var godt, men har ikke smakt det eller siden jeg ble voksen, kanskje fordi jeg ikke liker smør lenger
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03 Sist redigert av Mor til 4 : 24-02-07 kl 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Honning paa skiveneGubben elsker nystekt brød med smør og sukker på. Han om det. Jeg synes ikke det ser noe godt ut.
![]() |
#12 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Honning paa skiveneHonning har i hvert fall veldig mange kalorier, og er definitivt ikke heldig for tennene, på linje med annet søtpålegg. For oss som mener at det er totalsummen som gjelder.
![]() |
#13 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Honning paa skiveneDet er kategorisert som lørdagsgodt her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Honning paa skiveneHonning er nok søtt ja
![]() |
#15 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Honning paa skiveneJeg kategoriserer det som et sukkerpålegg på lik linje med hapå, nugatti etc. Greit det kanskje er litt sunnere, men langt ifra sunt..
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Enig! Det lukter så forferdelig! Jeg gremmes hver gang jeg er på café med noen som absolutt skal slurpe i seg te med honning mens jeg nyter god kaffe, og helst sitter og fikler i timesvis med den trepinnen for å få honningen oppi te-koppen sånn at det lukter ekstra lenge ekstra ille....
![]() |
#19 |
villende
|
![]() Sv: Honning paa skiveneJeg elsker lukten av honning. :deltar jeg også: Jeg bruker det en sjelden gang på toast, men ellers bare i sauser og til baking. Snupp får ikke smake, for det han ikke har smakt vet han ikke om han liker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
flisespikker
|
Enig. Det er ingen av oss som pleier å ha honning på brødet, men de gangene Lillegutt ber om det, får han det. (Det er det eneste "sukkerpålegget" han spiser, og det har bare skjedd noen veldig få ganger.)
![]() |
|
|