|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Vi drukner i bøker!Det er bøker alle steder her i huset. Kasse på kasse er ikke pakket ut, nattbordene er fulle, fult skap i stua etc etc etc.
![]() |
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Kjøper flere hyller.
![]() |
#4 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Vi har endelig eget bibliotek, i en tidligere garderobe/matbod. 8 Billyhyller stappfulle av bøker, blader og permer. Nå skal bare resten av kassene som står der ryddes/gis bort/kastes, så skal det inn et par gode stoler og leselys. Og et aldri så lite barskap, seff.
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!
Å! :unnelig:
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Jeg har omsider kvittet meg med duplikatene. Men det jeg trenger, er flere bokhyller. Jeg har bare to Ikea-hyller i stua, og de er fullstappet av både stående og liggende bøker. Jeg tror vi snart må investerer i mer bokhylleplass, ja.
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Vi putter hyller på alle ledige flater. I den første leiligheten vår hadde vi f.eks. en hylle øverst i trappa opp til hemsen, og selvsagt hyller over samtlige døråpninger.
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Ja, og så hender det vel tross alt at vi hiver ut noen duplikater og noen ekstremt obskure bøker.
![]() |
#9 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Man kjøper flere hyller, ja. Hvis man ikke har plass til det, må man flytte.
![]() |
![]() |
#10 |
Textrovert
|
Hiver ut? Ikke som i kaster, vel? : pusteproblemer :
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Vi innså, med smerte, at vi ikke er lokalavdelingen av tettstedets bibiloiotek for et par år siden, så vi ryddet opp i bøkene våre - hvem trenger f.eks. 10 utgaver av engelske ordbøker, og to-tre eksemplarer av samme bok av samme forfatter...
![]() |
#12 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Flere bokhyller er tingen. Jeg har nå fått meg en liten bokhylle på soverommet i tillegg. Og en i gangen nede utenfor to av barnerommene. Der er det barnebøker.
![]() |
#13 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Jeg er ganske sikker på at jeg trenger mer enn 10 utgaver av engelske ordbøker. Men jeg bruker dem i jobbsammenheng da.
![]() |
![]() |
#14 |
Vaklende
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Jeg lærte leksen min da jeg som ung student var så fattig at jeg solgte noen av bøkene mine i forbindelse med en flytting, inkludert Wheel of Time-serien. The horror! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Problemet er at jeg ikke aner hvor vi kan sette hyller nå.
![]() |
![]() |
#17 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Gi bort, kast, selg, rydd.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Jeg ringte Lions. De kom med varebil, og var kjempeglade for alle bøkene. Nå prøver jeg å overtale mannen til at jeg trenger en Kindle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
Jeg har tatt til meg denne og samler nå bare på bøker som faktisk har en viss litterær verdi. Ikke at jeg har klart å faktisk kvitte meg med så mange ennå, men vi har i alle fall de mest obskure bøkene i kasser på loftet, om ikke annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|