Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Piggfrie vs. piggdekk

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Piggdekk vs. piggfrie
Kjører piggfritt og vuderer pigg 9 9,89%
Kjører pigg vuderer piggfritt 1 1,10%
Kjører pigg og fortsetter med det 26 28,57%
Kjører piggfritt og fortsetter med det 48 52,75%
Har tilgang til begge alternativ 7 7,69%
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-11, 12:39   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Piggfrie vs. piggdekk

Nå er det andre vinter på rad med glatte veibaner, spesiellt her på vestlandet iforhold til "vanlig" vinterføre.
Jeg er litt spennt på om noen vuderer bytte av dekk og lager en poll.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 12:43   #2
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Piggfrie vs. piggdekk

Pigg og fortsetter med det. Hadde piggfrie ett år men det nytter ikke her på bygda på østlandet.

Gammel 12-01-11, 13:05   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Har piggdekk.Og blir å ha det. Bør ha det for å komme oss hjem med at man bor opp på fjellet så

Hadde piggfritt en sesong med andre bilen, da vi kjøpte den i Drammen og det var med ganske nye piggfri vinterdekk dekk.
Gikk ganske greit men var et par gang jeg ikke kom meg hjem der vi bodde da ,den ordinære veien måtte kjøre opp til gata over og ned gangveien
Men var et par ganger vi skulle til svigermor og svigerfra, som er her oppe vi bo nå. Og vi ikke kom oss halveis en gang.

Hadde jeg bodd lengre sør eller en plass med lite is og snø hadde jeg nok valgt piggfritt, pga støy,miljø osv

Gammel 12-01-11, 12:44   #4
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Har kjørt piggfritt siden 1995 eller noe sånt, fortsetter med det.

Gammel 12-01-11, 12:47   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Piggfritt, og fortsetter med det. Syns piggfritt fungerer bra på snø, og det er ikke så ofte det er is på veiene her - som regel er det snø eller bart.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 12:49   #6
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har akkurat byttet til piggdekk, etter tre år med piggfritt. Piggfritt funker vel og bra, men vi bor på toppen av en lang bakke, og byen er generelt preget av bakker, og i tillegg mye is og vekslende føre i løpet av vinteren. Hadde det vært snakk om tørt vinterføre, hadde jeg glatt valgt piggfritt.

Gammel 12-01-11, 12:49   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Kjører piggfritt og har til hensikt å fortsette med det.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 12:49   #8
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har kjørt piggfritt i 10 år snart, og har aldri stått fast. Nå er det vel i grunn meir is enn snø her da, men det er sjelden eit problem.

Gammel 12-01-11, 12:52   #9
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg har kjørt piggfritt i flere år, men i høst skulle jeg ha nye dekk uansett, og da be det pigger.
Og jammen har jeg kommet opp bakkene på første forsøk hele vinteren. Luksus tilstand! Aldri mer piggfritt så lenge jeg bor her.

Gammel 12-01-11, 12:53   #10
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg vurderer pigg til neste år. Det har vært sykt glatt i år, og Trondheim kommune har virkelig ikke vist seg fra sin beste side hva gjelder brøyting. Og med så varierende vær har det vært mye is på veiene i vinter. Jeg sklir og spinner hver eneste dag. Dekkene er kun brukt i halvannen sesong (og det er ikke billigdekk), og de er like ille etter en runde med rens. Mtp på veiene (og bakkene) jeg kjører hver dag, vil jeg ha noe med litt bedre veigrep på det føret som er storparten av vinteren. Så så lenge Trondheim kommune ikke gjeninnfører piggdekkavgiften, så blir det pigg til neste år.

Gammel 12-01-11, 13:01   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Kjører piggfritt og fortsetter med det.

Her på sentrale østlandet føler jeg lite behov for pigg og vi har ingen vanskelige bakker å forsere i hverdagen.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 13:06   #12
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Pigg og fortsetter med det. Glatte småveger heromkring, gubbelille har problemer med arbeidsbilen som er piggfri.

Effie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 14:45   #13
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Her vi bor nytter det ikke med piggfrie dekk.

Gammel 12-01-11, 14:49   #14
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har pigg og fortsetter med det. Bor helt i toppen på byen med en laaaang bakke som ofte er veldig glatt. I tillegg jobber jeg i hjemmesykepleien og må ofte kjøre egen bil på jobb. Langt inni skogen i glatte bakker må jeg ha pigs in the tires.

Gammel 12-01-11, 14:55   #15
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjører piggfritt, byttet nettopp fra pigger til uten på bil nr 2 også, har komt oss frem der vi vil, selv om det til tider hadde vært greit med pigger så er det såpass sjeldent at vi klarer oss uten.

Gammel 12-01-11, 14:57   #16
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i en bratt bakke og skal aldri kjøre noe annet enn pigg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:06   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg vurderer pigg til neste år. Det har vært sykt glatt i år, og Trondheim kommune har virkelig ikke vist seg fra sin beste side hva gjelder brøyting. Og med så varierende vær har det vært mye is på veiene i vinter. Jeg sklir og spinner hver eneste dag. Dekkene er kun brukt i halvannen sesong (og det er ikke billigdekk), og de er like ille etter en runde med rens. Mtp på veiene (og bakkene) jeg kjører hver dag, vil jeg ha noe med litt bedre veigrep på det føret som er storparten av vinteren. Så så lenge Trondheim kommune ikke gjeninnfører piggdekkavgiften, så blir det pigg til neste år.

Jeg har ikke hatt problemer med å kjøre piggfritt i Trondheim, heller ikke i år. Jeg tilpasser farten til forholdene og kjører helt problemfritt. De eneste føreproblemene jeg har hatt i vinter har vært på grunn av snø, og der hjelper det ikke med piggdekk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:10   #18
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Har pigger, de kom med bilen og har blitt avhengig.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:20   #19
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har en 4wd med piggfrie dekk og en liten bil med piggdekk. Jeg bor i skogen med mye snø, og jeg foretrekker definitivt piggfritt. Jeg kan virkelig ikke fordra å kjøre med piggdekk. Det bråker, sklir på asfalt, sklir når det er snø på is og er i det hele tatt ubehagelig å kjøre med. Så snart vi får slitt dem ut, blir det piggfritt på den lille bilen også.

Gammel 12-01-11, 16:25   #20
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjører piggfritt og fortsetter med det.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.