|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Går du på sirkus? Hva med dyreparker?Er det etisk forsvarlig å støtte slike etablissementer? Er det forskjell på en dyrepark som har dyr som de redder og forsøker og bevare utrydningstruede arter og en som bare har dyr for publikums skyld?
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Går du på sirkus? Hva med dyreparker?Jeg går ikke på sirkus....Dyreparker har jeg vel egentlig ikke tatt stilling til, rett og slett fordi det ikke ER så mange av dem omkring...
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går du på sirkus? Hva med dyreparker?Jeg går ikke på sirkus med dyr nei, det tar jeg sterk avstand fra. Når det gjelder dyreparker så synes jeg det er forskjell på feks. Kristiansand Dyrepark og "dyreparker ala Russland" der dyrene har liten plass å boltre seg på og ofte står i trange bur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Går du på sirkus? Hva med dyreparker?Jeg gaar paa begge deler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
♡
|
![]() Sv: Går du på sirkus? Hva med dyreparker?Vi var på sirkus med guttene i sommer og det angrer jeg på.
Gutta (02) og Lillesøster (06) Sist redigert av Hønni : 25-02-07 kl 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Går du på sirkus? Hva med dyreparker?Går ikke på sirkus, synes det er motbydelig. Har vært på dyreparker i utlandet, hvor dyrene har "store" områder å bevege seg på, men har litt blandede følelser i forhold til det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Går du på sirkus? Hva med dyreparker?Var på sirkus med dyr våren for to år siden. Syntes det var veldig ubehagelig og har snakket mye med ungene om det i ettertid. Tror ikke det blir flere sirkusturer.
![]() |
#9 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Går du på sirkus? Hva med dyreparker?Jeg har ikke vært på sirkus siden jeg var 10 år hehe. Og har ikke hatt turbo med, men blir kanskje i år. Får se
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 25-02-07 kl 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Går du på sirkus? Hva med dyreparker?Fatter ikke at noen av dere kan støtte dyresirkus. Skam dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Går du på sirkus? Hva med dyreparker?
Det er virkelig ille ja! - Og som om ikke det er nok, så har de det jo enda værre når de er på reiser - i en liten vogn uten noen form for bevegelsesmuligheter. (Eller luft og lys for den saks skyld..)
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Jepp, men de stakkars barna våre må jo få lov til å gå på sirkus vet du. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
JA, det er jo tradisjooooon, må vite! - Jeg har vært på sirkus én gang i mitt liv. Jeg var 10-12 år da. Vi fikk gå bak i pausen og jeg husker fortsatt hvor uslettelig inntrykk elefanten gjorde på meg...Som sto der med de triste øynene sine og trampet i kald, trøndersk gjørme.....Etter den gang har ikke sirkus fristet engang...
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Går du på sirkus? Hva med dyreparker?Jeg var veldig glad i sirkus som liten, men nå får jeg en flau smak i munnen bare ved tanken. Ungene har aldri vært på sirkus og jeg regner ikke med at de kommer til å gå på sirkus med dem heller i fremtiden.
![]() |
#15 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Går du på sirkus? Hva med dyreparker?Vi går ikke på sirkus. Går i enkelte dyreparker (som den i Kristiansand).
![]() |
#16 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Går du på sirkus? Hva med dyreparker?Sirkus har vi ikke måttet ta stilling til enda. Etter et kjapt familieråd nå kom vi frem til at sirkus går vi ikke på. Dyreparker går vi nok på - har allerede vært i Amadeus dyrepark. Men jo - det vil jo være forskjell på hvordan dyreparker behandler dyrene sine også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Går du på sirkus? Hva med dyreparker?Det er vel 25 år siden jeg var på sirkus, og lillegutt er så liten enda at det ikke har vært aktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
frakoblet
|
Sånn tenker jeg også.
![]() |
|
|