|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
trøtt
|
![]() Den er det mange år siden jeg leste og jeg likte den godt da jeg leste den. Det kan jo bl.a. skyldes den fantastiske teateroppsetningen jeg så i London på et pubteater, Finsborough Theaterclub. Det var vanvittig bra teater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Leser
|
![]() Jeg har lest den (men på norsk). Og syntes det var en veldig symbolsk bok. Jeg syntes jeg hadde stort utbytte av å vite noe om Oscar Wilde, det at han var homofil og at det var noe han måtte holde skjult syntes jeg var et tema som gikk igjen i boken. Jeg tenkte også mye på dette med personlighetsforstyrrelser når jeg lese boken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Jeg synes den var rar og sær, og likte den godt. Det er en sånn bok som sitter i lenge etter at du er ferdig, og det er det ikke så mange av.
![]() |
#6 |
|
![]() Vel. Jeg begynte å lure på mens jeg leste om Oscar Wilde virkelig var homofil, eller om det bare var noe jeg innbilte meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Skjønner hva du mener, den er herlig og ekkel på en gang.
![]() |
#8 |
Introvert optimist
|
![]() JEg har bare sett en gammel filmatisering og det for nærmere 25 år siden, men den gjorde veldig inntrykk på meg den gang da. Det er absolutt en bok jeg kunne tenke meg å lese.
![]() |
#10 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg læste den i studietiden (1. omgang) og likte den. Har veldig sans for Oscar Wilde's ironiske samfunn- og menneskesyn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Oscar Wildes "The picture of Dorian Gray"Dette er en av favorittbøkene mine (sammen med bl a Mesteren og Margarita av Bulgakov, og Parfymen av Patrick Süskind). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Maidstone, Kent, England
![]() |
![]() Sv: Oscar Wildes "The picture of Dorian Gray"veldig flott bok. jeg syntes den handlet mer om tapt uskyld enn sinnslidelser. husk at i tillegg til aa vaere homofil saa var oscar wilde ogsaa dypt personlig kristen og jeg tror boka representerer hans frykt for hva syndene hans kunne foere til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Oscar Wildes "The picture of Dorian Gray"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Oscar Wildes "The picture of Dorian Gray"
Samme her. Tror jeg legger den på lista over bøker jeg skal lese.
![]() |
|
|