Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Gneldring, har man noen som helst sjanse til å bli kvitt det?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 19:24   #1
Left
Passiv

Standard

Gneldring, har man noen som helst sjanse til å bli kvitt det?

Jeg har ei skikkelig gneldrebikkje, som bjeffer som et uvær i tide og særlig i utide.
Han blir irettesatt, og viser tydelig når jeg blir streng, at han vet at han ikke skal gjøre det. Allikevel bjeffer han på alt og alle

Noen som vet om noe man kan gjøre for å få dem til å slutte? Ikke at jeg tror det egentlig, men det kan jo hende noen har funnet på noe lurt?

Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:26   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gneldring, har man noen som helst sjanse til å bli kvitt det?

Familievernkontoret, kanskje?

Gammel 13-01-11, 19:33   #3
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Familievernkontoret, kanskje?

HAHA - om det var sambo, så skulle jeg nok fort fått han til å slutte

Dette er derimot den lille hunden min, tidligere kjent som pelsdotten, men som nå er nyklippet, og har fått navnet rotta.

Tips anyone?

Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:38   #4
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville sjekket ut Cesar Milans. Han har fått gneldrebikkjer til å slutte mange ganger.

Jeg har ingen tips, da jeg er så heldig at jeg har en chi som aldri bjeffer.

Gammel 13-01-11, 19:49   #5
Left
Passiv

Standard

Etter hva jeg klarte å lese meg til, så vet jeg ikke om metodene hans er noe jeg vil utsette dyret mitt for?
Kvelehalsbånd, nestenbesvimelser og å påføre bikkja så mye ubehag at den underkaster seg?
Hvis dette stemmer - jeg bare googlet fort - så er det i hvert fall ikke aktuelt, det kan jeg si med en gang.

Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:52   #6
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hvilken rase er det? Du har forsøkt belønning, ikke sant? Ute på tur, gneldring, et kjapt rykk i lenka, kreket stopper gneldring i forfjamselsen og inn med godbit?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:52   #7
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hunder bjeffer fordi de skal vokte og varsle som regel. Min gjør det også, og han vet at han ikke får lov, men gjør det likevel. Skal jeg få han til å slutte med det så må jeg være ute sammen med han hele tiden til han skjønner at jeg er den som bestemmer og at han ikke trenger ta det ansvaret.
Jeg ville ikke brukt C Milan som 'lærer' på hvordan løse utfordringen med bjeffing. Om du trenger konkrete tips til hvordan håndtere det i de ulike situasjonene kan du ta kontakt med hundeskole e.l. og fått en instruktør på hjemmebesøk. Ofte er det ikke mye som skal til før man 'ser lyset' og får det til.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:54   #8
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Etter hva jeg klarte å lese meg til, så vet jeg ikke om metodene hans er noe jeg vil utsette dyret mitt for?
Kvelehalsbånd, nestenbesvimelser og å påføre bikkja så mye ubehag at den underkaster seg?
Hvis dette stemmer - jeg bare googlet fort - så er det i hvert fall ikke aktuelt, det kan jeg si med en gang.

Hm. Hva har du lest egentlig?
Dette er ikke den Cesar jeg "kjenner".

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:55   #9
Tove
XXX

Tove sin avatar

Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ei venninne som også trodde hans metoder er slik, men det stemmer slettes ikke. Man skal ikke tro alt man leser. Jeg har dvd'er med han, og jeg har ikke sett noe av det du beskriver her over. Må også legge til at min venninne fikk låne filmene, og hun sjekket også ut masse på nettet, og hun slo helt om. Det er lurt å se hva som er virkelig, i steden for å tro så mye, som faktisk ikke er sant.

Gammel 13-01-11, 19:57   #10
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Hm. Hva har du lest egentlig?
Dette er ikke den Cesar jeg "kjenner".

Da kan det hende jeg har misforstått? Var inne på en dyreside, og der ble det fortalt om diverse metoder, og jeg tolket det til å være Milan. Men jeg kan godt ha blandet sammen

Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:57   #11
Left
Passiv

Standard

Jeg skal forsøke med Benzo sin metode. Rykke bestemt i lenka, og med en gang han er stille så får han en godbit.

Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:58   #12
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Eg har veldig sansen for Victoria Stilwell. Milan har eg langt opp i halsen, sjølv om han -kan- sei fornuftige ting han og.
Stilwell hadde ein tv-serie "it's me or the dog", om du vil sjå hundetrening på tv altså. Men det finnast jo hauger av bøker om emnet. (Utan at eg kan anbefale nokre altså. )

Trur definitivt at du kan fjerne gneldring ja, men det krevst nok ein del jobbing.

Edit: Det er seriøst mykje møkk om CM på nettet, kan sjølvsagt ikkje ta alt for god fisk, men har lest historier og sett videoar frå hundar han har "trent", og der er det mykje som ikkje er bra. Eg får heilt avsmak, sjølv om det eg har sett av tv-serien ikkje er så ille.

Gammel 13-01-11, 19:58   #13
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Ja, det er riktig det, at hunder bjeffer for å vokte og passe på. Det betyr jo at han føler han må passe på deg/dere. Det er viktig at eier tar kontrollen, slik at hunden skjønner at du passer på, slik at han selv kan senke skuldrene. Alt handler om energier man sender ut, og som hunden opplever.

Gammel 13-01-11, 20:02   #14
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Jeg lurer litt på hva det er med Cesar, noen her har imot? Hva er det han har gjort (som dere har sett) som er galt? Jeg har lest masse om han og sett utallige episoder med serien hans, og jeg har ikke sett han gjøre noe galt. Synes han er genuint interessert i hundene sine og alle andre sine.

Gammel 13-01-11, 20:02   #15
Left
Passiv

Standard

Hvordan i hule skal jeg oppføre meg for at han skjønner at han kan slappe av da? Jeg viser jo meget bestemt, med både kroppsspråk og stemme at jeg ikke liker at han bjeffer?

Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:03   #16
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde en stor hund som gneldret og bjeffet, og napp i båndet gjorde henne verre. Også at jeg hisset meg opp (etter år holdt jeg på å bli gal).

Er han glad i godbiter? Da er mitt tips: Hei vovsen, (gjør hunden oppmerksom på at du er i andre enden av båndet) kom her! Flink gutt! Og så godbit. For å holde på oppmerksomheten kan du også be han sitte, ligge, rulle, etc. Altså avlede og få han til å glemme det han gneldret på/for.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:05   #17
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Hvordan i hule skal jeg oppføre meg for at han skjønner at han kan slappe av da? Jeg viser jo meget bestemt, med både kroppsspråk og stemme at jeg ikke liker at han bjeffer?

Ved å ta kontrollen og ikke godta oppførsel som du ikke liker. Det er sikkert endel jobb, siden du ikke har hatt han hele tiden, men jeg har troen på at du skal klare det. Det er nesten som å ha med barn å gjøre, synes jeg. Her prenter vi inn igjen og igjen. Gjør ikke hunden min som jeg gir ordre om, så tar vi det fra utgangspunktet igjen.

Gammel 13-01-11, 20:05   #18
Left
Passiv

Standard

Han spiser jo omtrent alt, fra bananer og appelsiner til mer klassisk hundegodteri, så godbiter kan funke

Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:06   #19
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Han spiser jo omtrent alt, fra bananer og appelsiner til mer klassisk hundegodteri, så godbiter kan funke

Du er heldig slik! Min vil ikke ha godbiter.

Gammel 13-01-11, 20:07   #20
Left
Passiv

Standard

Når vi er ute, så drar jeg han til meg, og han må stå helt ved siden av meg, og får ikke gå videre før han slutter å bjeffe.
Vi får bare fortsette.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.