Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har noen erfaringer med Nøstebarn sin vinddress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-11, 09:46   #1
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Har noen erfaringer med Nøstebarn sin vinddress?

Jeg lurer på å kjøpe denne vinddressen fra Nøstebarn til jenta mi på 2 år. Hun trives ikke utendørs i barnehagen, så jeg håper at den kan være lettere å bevege seg i enn Reima-dressen hun har nå, slik at hun kanskje kan få mer glede av å være ute.

Er det noen som har erfaring med om denne dressen og kan si meg litt om kvaliteten og hvor bra den fungerer i praksis?

Vi har mye kaldt vær om vinteren, så jeg tenker at det ikke er noe problem at den ikke er vanntett. Og på de våte dagene som eventuelt kommer kan hun jo bare bruke den Reima-dressen hun allerede har. Men hvor mye må jeg regne med at hun må ha under av klær for å holde seg varm når det er ned til ca -10 grader? Må jeg pakke så mye klær under at vinninga går opp i spinninga her? Og er dressen faktisk vindtett nok til at det holder på vinteren?

Og hva med til våren? Jeg tenker at dressen kan brukes på dager de ikke regner. Men er den så lite vanntett at hun blir våt i rumpa av å sitte i fuktig sandkassesand eller på gresset når jorda er litt fuktig?

Til sist, hvordan er størrelsene på denne dressen? Hun bruker i dag en Reima vinter-dress i størrelse 80, og jeg misstenker at litt av bevegelsesproblemene hun har utendørs kommer av at den holder på bli litt liten, og at det blir litt stivt med mye klær under. Vil 86 da bli passe i denne nøstebarndressen, eller må vi opp på 92? Er litt redd for å kjøpe for stort også...

Setter stor pris på innspill

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.