|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() HullradHvordan strikker man hullrad? Er skikkelig strikkenovise, og nå skal jeg prøve meg på en tunika til storesøster. I oppskriften står det *2 r sm, 1 kast*. Jeg skjønner så pass at jeg skal strikke to rette sammen først. Men hvordan får jeg til et kast? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HullradNår du har strikket de to maskene sammen, så legger du tråden over pinnen en gang, og strikker videre. På neste omgang strikkes dette kastet som en maske, og dermed har du et hull.
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HullradDu hekter høyre strikkepinne under tråden du strikker med sånn at den blir liggende over pinnen. På neste omgang strikker du den til en ny maske. Dvs. at for hver gang du reduserer med en maske ved å strikke to sammen lager du en ny; du skal ha like mange masker på pinnen på slutten av omgangen som da du startet.
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: HullradKast= du tar tråden rundt pinnen. Der danner den en slags maske når du strikker neste maske.
![]() |
#5 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HullradÅh, det har jeg lært i kveld! Jeg synes det var lettest når jeg så for meg at jeg skulle strikke en vanlig maske, men ikke tok med masken fra venstre pinne - bare den løse tråden som om jeg skulle strikke som vanlig. De neste to maskene strikker du sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HullradHer er en video som forklarer det: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |