Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hjelp til å finne bomullsgarn på nett

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-11, 10:40   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelp til å finne bomullsgarn på nett

Eg er ein relativt god strikkar, men har ikkje "praktisert" på mange, mange år. Interessa er der likevel fortsatt. Nå fekk eg veldig lyst til å strikke nokre søte små kanin-eggvarmarar til påske. Ungane vil elske dei...

Eg har kjøpt og henta ned oppskrifta, og skal nok greie å finne ut av den engelsken. Lurer litt på kva garn eg skal bruke. Oppskrifta foreslår:

Rowan Classic Yarns Siena or Rowan Purelife organic cotton 4ply and
sometimes use Rowan Cotton Glace for the heads etc.

Dette er jo bomull, men veit ikkje kor tjukt. Kva er "4ply"? Pinnestorleik er oppgitt til 2 3/4 mm. Finst det ein slik mellomstørrelse da? Berre høyrt om 2,5 eg, men det er altså 20 år sidan eg strikka særlig aktivt For å sleppe å presse ein tur til garnbutikk inn i logistikken, handlar eg gjerne på nett. Nokon som har forslag til kva og kor? Treng nye pinnar også.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 10:43   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til å finne bomullsgarn på nett

Drops Safran skulle være ganske likt. Sandnes Mandarin petit er litt tynnere (men har samme strikkefasthet oppgitt).

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 10:45   #3
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så du kjenner altså til det garnet som er omtalt i oppskrifta da?
Finst der ein nettbutikk som sel Drops Safran / Sandnes Mandarin?

Gammel 16-01-11, 11:07   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Så du kjenner altså til det garnet som er omtalt i oppskrifta da?
Finst der ein nettbutikk som sel Drops Safran / Sandnes Mandarin?

Nei, overhodet ikke, jeg bare sjekket på Ravelry.

www.todamer.no selger Drops-garn. Det finnes sikkert mange flere også.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 11:18   #5
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Takk!

Gammel 16-01-11, 13:06   #6
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

4 ply betyr forresten at garnet er firetrådet.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 13:46   #7
konsulenten
Passiv

Standard

De var utrolig søte! Jeg kan strikke, men det blir ikke noe fint. Jeg kan rette og vrange og vridde vrange og litt av hvert men jeg strikker så ujevnt. Knallhardt i starten også blir det slakkere og slakkere

Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 14:27   #8
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Jo eg strikkar faktisk jevnt eg da, om enn litt stramt Har tru på at eg skal kunne få det til, men så har eg også tradisjon for å gå hardt ut og ikkje avslutte Det får så vere, eg har det jo gøy så lenge det står på. Takk til Allium - har bestilt garn frå butikken på Askøy (linken du hadde). Pinnar også Eg hadde vel hatt pinnar, men er spent på å prøve moderne pinnar - mine er sikkert 30 år gamle

Takk Sokk

Gammel 16-01-11, 14:29   #9
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

så har eg også tradisjon for å gå hardt ut og ikkje avslutte

Hørtes meget kjent ut. Men disse var små, da. Du klarer vel én ihvertfall?

Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 14:33   #10
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Skal prøve. Da blir det til MOR sitt egg

Gammel 16-01-11, 14:35   #11
konsulenten
Passiv

Standard

Selvsagt

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.