Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Knapp vinterdress. Strategihjelp ønskes

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-11, 10:22   #1
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Knapp vinterdress. Strategihjelp ønskes

Snuppa (straks 18 mnd) har ReimaTec-dress i str 80, og den har hittil holdt fint, men begynner ifølge barnehagen å bli kort i beina. Så hva gjør vi nå? Kjøper ny i 86 (grøss, med tanke på brukstid), noe annet? Kan TTH i 86 være en ide, kanskje? Evt. Troll med fast for, som jeg så på salg hos familiebutikken.no.

Dersom jeg skal legge ut litt ekstra, bør dressen holde også en stund til høsten, men det er vel for mye forlangt. Vintersesongen varer nok her til over påske, og siden småttiser sitter mye på bakken, synes jeg det er greit med den ekstra isolasjonen vinterdressen gir. Så å kjøpe vårdress litt tidlig er vel heller ikke et godt alternativ. Dressen bør være lett, gi god bevegelsesfrihet og beskytte mot både kulde og fuktighet, for her er halve vinteren kald, og andre halvdel sørpete.

:ser tusenlappene flagre:

Gammel 21-01-11, 10:24   #2
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Knapp vinterdress. Strategihjelp ønskes.

Hva med å kjøpe tilsvarende dress i str. 92? Det fungerer vel greit det ut sesongen nå og passer til høsten også vil jeg tro.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 10:29   #3
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Knapp vinterdress. Strategihjelp ønskes

Jeg er redd den vil bli for stor, bare. Samtidig er det teit å bruke masse penger på noe som blir fravokst før jeg aner ordet av det, samtidig som jeg synes yttertøyet bør være av god kvalitet. Her er faktisk småttisene også en god del ute i barnehagen, og min frøken elsker i tillegg å bade i snø og sørpe.

Er Reima korte i beina i forhold til kroppen ellers? Finnes det andre merker som er mer egnede for relativt smale, langbeinte unger?

Gammel 21-01-11, 10:38   #4
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Prøv markedsplassen, kanskje du kan kjøpe eller arve noe brukt?

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 10:40   #5
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Det er masse tilbud nå. Barnas hus har 50% tror jeg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 10:42   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg troor 92 i Reima blir for stort, men det vet du jo ikke før du får prøvd? Jeg ville satset på å finne noe på tilbud. Som Trixie sier, er det mye på halv pris.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 10:46   #7
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Jeg har lagt inn annonse på markedsplassen allerede, og håper noen har en dress å selge meg. 92 i Reima blir nok for stort, og dessuten mistenker jeg at passformen ikke er optimal til henne. Høstdressen ble nemlig også for kort i beina før den ble for liten (og passe...) ellers.

Gammel 21-01-11, 10:46   #8
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker bare vår/høstdress vi, de er tynnere, så det er ikke like problematisk om de er for store, og med et par lag ull under holde de gutten god og varm likevel.

Jeg hadde glatt gått for en vårdress som er stor nok til å holde til høsten også, og gode lag under. En god "ulltruse" løser isolasjon i baken-greia.

Gammel 21-01-11, 10:48   #9
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Jeg tror det er kalder her enn i Bergen. Det har vært -10 i lengre perioder i vinter. Samtidig vet jeg jo andre som bruker vår- og høstdress med flere lag ull under.

Hun bruker forresten ulldress under vinterdressen også, men en mellomtykk, à la ullfrottedressen til Nøstebarn eller den strikkede fra Reflex.

Jeg får vel kjøre en tur til Barnas Hus for å titte, enda jeg ikke har lyst.

Gammel 21-01-11, 10:53   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hva med en Troll dress i str 92, den kan hun sikkert bruke meste vinter også.
Den kan snøres godt igjen i livet.
Familiebutikken har tilbud på den.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 10:58   #11
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Barnihagen.no har Reimatec Noor vinterdress i str. 86 til 769,-.
Det er salg mange steder nå, vil tippe det er mulig å finne flere steder som har også. Ville ikke kjøpt vår/høstdress enda, det er jo så kaldt - mange lag ull under blir fort klumpete for småtasser, synes jeg.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 11:03   #12
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jobbogfritid.no har Reimatec Richmond i rød/beige i str. 86 til 600,- - det var da ok pris!

(Jupp, lite å finne på i dag - sitter her og venter på vaskemasinreparatør...)

When tomorrow comes
Gammel 21-01-11, 11:10   #13
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Jeg burde vel strengt tatt stukket innom både Jobb og Fritid og Barnas Hus, men jeg er litt lat, kjenner jeg.

Jeg stikker uansett ut en tur. For en "fridag" det ble. Snuppa våknet kl 06 og var sur som en sitron, ute er det vind og regn...

Gammel 21-01-11, 11:10   #14
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva med å kjøpe en Troll som du nevte ? Da kan du jo bruke den som vårdress også......samt at du kanskje kan bruke den til høsten igjen ??

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 11:57   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg tror det er kalder her enn i Bergen. Det har vært -10 i lengre perioder i vinter. Samtidig vet jeg jo andre som bruker vår- og høstdress med flere lag ull under.

Hun bruker forresten ulldress under vinterdressen også, men en mellomtykk, à la ullfrottedressen til Nøstebarn eller den strikkede fra Reflex.

Jeg får vel kjøre en tur til Barnas Hus for å titte, enda jeg ikke har lyst.

Ja, vi har jo ikke normalt sett lange perioder med under ti her da, men vi har hatt en periode på 10-15 kalde her i vinter også, og vi kjørte altså samme løsning, tynn dress og flere lag ull, i fjor når vi hadde lange perioder på 20-tallet. (Men da var han til gjengjeld ikke lenge ute, det var jo pinnkaldt!)

Vi kjører ullundertøy og en mellomtynn ulldress når det er sånn rundt nullpunktet, ullundertøy og en tykkere ulldress når det er rundt 5 kalde, og begge de to ulldressene over ullundertøyet når det er under ti kalde, evt "ulltruse" for isolasjon i baken under den tykkeste dressen dersom han skal ut og f.eks ake (=sitte mye)

Gammel 21-01-11, 12:44   #16
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Det ble ReimaTec i 86; jeg fikk den til halv pris selv om de ikke teknisk sett hadde salg, og jeg er fornøyd med å ha betalt 549,-.

Sist redigert av Nera : 21-01-11 kl 12:51.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 18:08   #17
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøper ny i str 92.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 18:37   #18
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Som sagt ble det 86, og den er temmelig stor til henne, så jeg tror ikke 92 ville være særlig smart. Hun er nok ikke noe særlig over 80 cm lang, og ikke særlig rund, heller.

Gammel 21-01-11, 22:15   #19
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville kjøpt en god vårdress. TTH eller Reimatec i passe str. og brukt ulldress under.

Gammel 21-01-11, 22:17   #20
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Fin dress til fin pris, Nera! Tipper 92 ville blitt altfor stort, er dressen for liten til neste vinter kan du jo bare selge den videre.

When tomorrow comes
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.