|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hentesett til junibaby, noen tips?Jeg er snart ferdig med teppestrikking, og tenkte jeg skulle gå over på litt klær til lillejenten. Hun kommer sånn en gang rundt St. Hans, så veldig tjukke henteplagg utgår, men har lyst til å strikke likevel. Er det noen som har smarte tips?
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?Tja. Hentesettet til Frøkna (født tidlig i juni) viste seg å bestå av kortermet, hvit body. Punktum. Det var hetebølge, 27 grader, og helt uaktuelt med bekledning eller tepper. Det nydelige strikkesettet som min mor hadde laget, lå fint i skapet til august. :hjelpsom: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?
Men la du henne på lammeskinn likevel? :litt opphengt i om skinn om sommeren er galskap eller normalt: |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?Selv ikke vår lille premature brukte mye klær i juni. Jeg tror kanskje det er fare for at strikkeplagg uansett slag blir liggende ubrukt....
![]() |
![]() |
#6 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?Vi hadde juni baby. Født i en hetebølge. Vi hadde bommul strikkesett. Hadde bare sokker under og kortarmet body. Rett i bilen som var kald av aircondisjon, og så inne i huset som også hadde det når vi kom hjem. Dagen etterpå hadde han heldrakt med korte armer og bein. Lammeskinn hadde han også, hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?Så fin, Isolde! Både drakten og gutten.
![]() |
#8 |
Øyboer
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?Hva med denne kjolen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?En lett bommulskjole kanskje?
![]() |
#10 |
Øyboer
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?Denne hadde jeg tenkt å lage men den ble aldri ferdig. Kansje jeg kan få den ferdig om jeg får en gutt til en gang: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Øyboer
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?Denne var og fin: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?Der var det mye fint! Tror jeg skal stikke innom en strikkebutikk i morgen og se litt på oppskrifter, i Myk start-boken min er det mest ull. Rosa blir det ikke, men noe fint og lyst og lett må gå an. Kjole er ikke dumt. Hun blir nok fin.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?Du kan jo strikke noe i silke? |
![]() |
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?@Smilefjes: Lammeskinn om sommeren synes jeg er tøys. Særlig til Frøkba, som er ekstremt varmblodig og alltid har vært det. Hadde jeg hatt en frossenpinn, hadde jeg sikkert sagt at lammeskinn var fint og flott, men det fungerer absolutt ikke på alle barn, uavhengig av hva Nøstebarn reklamerer for på sine nettsider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?Jeg hadde ulljakke i babyull, sparkebukse strikket i bomull samt en bomullsbody.
![]() |
#16 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?Jeg har en som er født i august,, moren min strikket et fint sett i bomull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?Knøttliten har lagt på lammeskinn siden hun kom hjem. I juli. Hun hadde nøstebarnbody i ull på seg, også.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?Ser ut til at den vordende mormor strikker en liten jakke i silke i hvert fall, det blir fint, tenker jeg. Tror jeg skal prøve meg på en liten kjole.
![]() |
#19 |
Dig for victory!
|
Jeg er enig med Teo (igjen); det stemmer slett ikke at lammeskinn er fint og flott og svalt om sommeren uansett. Pjotten har bestandig vært varm av seg. Da det begynte å bli sommer, var det bare å nappe skinnet ut av vogna. Han mistrivdes veldig når han blei for varm, og blei stille og rolig og sonvet så fort skinnet forsvant. Innendørs, i vogga, hadde han skinn, men der var det ikke så voldsomt varmt heller.
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 24-01-11 kl 14:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Hentesett til junibaby, noen tips?Når det gjelder lammeskinn tenker jeg at vi prøver oss frem. Har det klart, ser hvordan det blir. Det er jo ikke alltid 27 grader i juni, liksom. Vi har det jo uansett, funker det så funker det, funker det ikke venter vi til det blir kaldere.
![]() |
|
|