|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Knerten er i dag invitert i bursdag til et av barna i barnehagen i barnehagetiden. Hele avdelingen skal gå hjem til barnet og ha full bursdagsfeiring der.
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Jeg synes det var litt pussig. Jeg tar ikke med presang, tilfelle noen andre ikke har gjort det?
|
|
|
#4 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Jeg hadde nok tatt med gave. Gjør man ikke det når man er invitert i bursdag, da? Ellers har jeg ingen erfaring med bursdag i barnehagetiden. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Enig med Candy - "det kan være ubehagelig å ikke ha med gave, derfor lar jeg ikke barnet mitt ha med gave"?
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Minsten har vært i noen få slike bursdager, invitasjon er kommet på forhond og det har stått at selskapet skal være i barenhagtiden i stedet for på ettermiddagen.
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?
Ikke vi heller, men egentlig synes jeg konseptet er veldig ålreit.
|
|
|
|
#8 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Dette har jeg opplevd også. Da jeg spurte barnehagen sa de at så lenge bursdagen er i barnehagetiden og alle "må" være med så ønsker de ikke at barna tar med presanger. Grunnen var det du nevner, at det alltid vil være en del barn som ikke har med presanger og de opplever det som ikke helt greit.
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Jeg spurte i barnehagen og de visste heller ikke. Men de sa at jeg godt kunne ta med presang hvis vi uansett hadde kjøpt.
|
|
|
|
#10 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Jeg sender ikke med gave. Jeg får legge til at vi heller aldri har fått invitasjon, det har kun ved noen anledninger blitt opplyst på mndplan om at de feks på turdag skal hjem til XXX og i parantes står det at gave er frivillig. (Fra parantesen fremgår det indirekte at det eretbursdagsselskap).
|
|
|
#11 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?De gangene barna har fått ordentlig invitasjon til en hjemmebursdag i bhg-tiden har vi sendt meg gave. Da har jeg oppfattet det som en helt vanlig bursdag. En gang sendte vi ikke med gave. Da hadde vi ikke fått med oss at det var bursdag, bare at de skulle til X (slik som Veronal beskriver). Noen hadde da sendt med gave, men de fleste hadde gjort som oss. (Dette har vært i to forskjellige barnehager og den siste hendelsen er eneste gangen det har vært bursdag i bhg-tiden i den gruppen.)
|
|
|
#12 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Hos oss har barna både vært i hjemmebursdag i barnehagetiden og vi har hatt det selv hjemme. Vi tar med gave når barna skal i en slik bursdag, og de fleste hadde med gave da vi feiret hjemme. Jeg gjorde dog barnet oppmerksom på at de ikke kunne forvente gave av alle ettersom vi feiret i barnehagetiden. Vi leverte ut vanlige bursdagsinvitasjoner. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Borte
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Jeg ville sendt med gaven.
|
|
|
#15 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Hos oss har barnehagen retningslinjer om at dersom bursdagsfeiringen foregår i bhg tiden, altså som et arrangement der hele avdelingen eller hele grupper i avdelingen "må" være med, så er det ikke lov å ha med gave. Helt ok løsning for å unngå såre følelser hos barn som av en eller annen grunn ikke hadde kunnet tatt med gave. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det samme tenker jeg. Man tar da med gave når man skal i bursdag. Det er da ikke sånn at ungene er tvangsinvitert heller.
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er jo nettopp det de er. Dette skjer i barnehagetiden uten at vi voksne er tilstede.
|
|
|
|
#18 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg skjønte det etterhvert...
|
|
|
#20 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Mtp at det er ein liten jubilant som sit håpefull og ventar på presangar, hadde eg nok sendt med gave ja.
|
![]() |
|
|