|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hund: drikker litt mye, ja?Ja, altså, hunden vår, en 7,5 år gammel pinchertispe har cushings, og vi vet at et av symptomene er at de drikker mye.
![]() |
#2 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hund: drikker litt mye, ja?Jeg vet ingenting om sykdommen og vil ikke synse for mye, men generelt så tenker jeg at hvis hun får tørt tørrfor (tørrfor som ikke er blandet med vann) så kan hun nok bli veldig tørst av dette. Kan det være hele eller deler av forklaringen?
![]() |
#3 |
![]() Sv: Hund: drikker litt mye, ja?hun får tørrforet tørt ja, men det har hun alltid fått. (og slik jeg leste det om de 0,9 så er det inkludert vann man evt slår over tørrforet.) Hun har vannskål ved siden av foret, og drikker etter at hun har spist, burde ikke det gå for det samme som om vi slo det over?
![]() |
#4 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Hund: drikker litt mye, ja?Hun drikker mye. Min på 30 kg drikker 1/2 liter per døgn, eller så. Om han ikke har spist noe salt eller løpt veldig mye. Ikke alt han får i seg er tørrfor, da. Men vent nå og se med riktig medisindose.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Hund: drikker litt mye, ja?ja, vi skal altså måle igjen med høyere dose før vi rapporterer. Håper 60mg daglig er en bedre dose for henne, hun har altså gått på 30/60 nå med 60 i går og 30 i dag, planen var da å få henne over på 60, som dyrelegen skrev resept på, men apoteket bruker lang tid på å få det inn, så det får vi ikke før neste uke. Håper det gir bedring. Hun kan jo ikke ha det sånn i lengden, altså, vann er nå en ting, men pels er kjekt å ha... og helst en infeksjons-fri hund. (Ja, lettere å få infeksjoner er også en sånn greie ved denne sykdommen, hun har sin andre antibiotikakur siden vi fikk henne i sommer, først det kneet, nå kneet og hudinfeksjoner. (Kneet har et sår hun slikker og gnager på, så hun har gått mye med krage, det hadde nå endelig grodd så vi trodde det var bedre, så har hun altså klart å få sår igjen, og infeksjon...))
![]() |
#6 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hund: drikker litt mye, ja?Hvordan er livslysten hennes? Virker hun å ellers være en glad og fornøyd hund? Jeg skjønner jo at sykdommen spiller inn, men jeg ville faktisk vurdert henne nøye en stund etter at hun får rett dosering på medisinen. For jeg er vel av de som mener at dyrevelferd innebærer at dyr også skal få slippe å leve med plager... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: Hund: drikker litt mye, ja?Vel, altså, la det først være sagt, jeg er ikke noe dyremenneske. Jeg kan ikke hund. Jeg har aldri hatt hund, og aldri hatt noe ønske om å ha hund. Vi bare fik kdenne dumpet i fanget i sommer, kan man si... Min mann har jo derimot vokst opp med hund, og ønsket seg hun som voksen (vi var bare enige om å vente til vi var ferdig med å få unger. Så ringte altså svigerfar den dagen jeg testet postivt på graviditeten med denne jenta som snart kommer ut av magen min nå...)
![]() |
|
|