Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Luksusfellen og månedlige utgifter til røyk

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 19:36   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Luksusfellen og månedlige utgifter til røyk

Jeg sitter akkurat og småkikker på Luksusfellen, og der er det et ungt par som har beregnet at de bruker ca. 5000,- på røyk per måned.

Siden jeg ikke røyker selv har jeg overhodet ikke noe bevisst forhold til hvor mye det koster å røyke, eller hvor mye folk røyker.
Men er ikke dette veldig mye?
Eller bruker folk så mye på røyk i måneden?

Det er jo mer enn matbudsjettet vårt, så jeg ble rett og slett litt, tja, lettere sjokkert må jeg innrømme.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:38   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusfellen og månedlige utgifter til røyk

Spekulasjonsregnestykke: En pakke pr dag, 7 dagar i veka, 5 veker i måneden. Det blir vel omtrent 2500 pr mann? Å røyke en 20 pkn pr dag er vel ikkje SÅ uvanlig om en er en inbarka røykar?

Gammel 30-01-11, 19:38   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:shock: Godt ingen av oss røyker!

Gammel 30-01-11, 19:39   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er helt reelle tall. Mannen min sluttet å røyke for ni år siden, og det sparte vi nesten 2000 i måneden på.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:40   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Er det rart lavere skatter på røyk og alkohol er den viktigste politiske saken for mange?

Gammel 30-01-11, 19:49   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en lykke at mannen min sluttet like etter vi ble sammen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:50   #7
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Spekulasjonsregnestykke: En pakke pr dag, 7 dagar i veka, 5 veker i måneden. Det blir vel omtrent 2500 pr mann? Å røyke en 20 pkn pr dag er vel ikkje SÅ uvanlig om en er en inbarka røykar?

Er det vanlig å røyke 20 om dagen altså? Da er man en ganske så inbarka røyker ja. Litt godt å tenke på for selv da jeg føler jeg var på det verste stadiet i mitt tidligere røyke-liv så røykte jeg aldri mer en 10 om dagen (som forøvrig er det forbruket de fleste røykere jeg kjenner har på en dag).

Gammel 30-01-11, 19:54   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kor vanlig det er veit ikkje eg. Eg kjenne EI som røyke og ho røyke 20 pr dag. Vi andre festrøykerane røyke ti i året.

Gammel 30-01-11, 20:00   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

20 om dagen er ikke uvanlig, og utvilsomt et veldig greit sted å begynne å kutte for økonomiens del også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:01   #10
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg røyka 25 om dagen da jeg var student. Jeg er glad jeg har slutta.

Gammel 30-01-11, 20:03   #11
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Mannen her røyka lett 20 om dagen før. På jobbekvelder og når han var ute, det dobbelte. Glad han sluttet.

Gammel 30-01-11, 20:08   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanlig å røyke 20 om dagen. Jøss. Det er jo nesten en sigarett i timen, døgnet rundt!

Gammel 30-01-11, 20:10   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøye meg - jeg er veldig glad hverken mannen min eller jeg aldri begynte med den hobbyen.

Gammel 30-01-11, 20:11   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

20 om dagen er mye... Og jeg hadde vel vurdert å slutte FØR jeg havnet i luksusfellen ja.

Gammel 30-01-11, 20:11   #15
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

I forhistoriske tider røyka jeg så mye at jeg hadde brukt 5000,- i mnd om jeg hadde kjøpt røyk i Norge. Det var vel omtrent da jeg regnet ut hvor mye penger som gikk med på det at jeg fikk siste puffet i baken til å faktisk slutte med galskapen. Å bruke så mye penger i mnd på å ødelegge helsa er jo intet mindre enn idiotisk.
Og det må da være det første man tar tak i når man har stelt seg slik som disse i luksusfellen har gjort?

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:12   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nesten halvparten av dagligrøykere røyker mer enn 15 sigaretter om dagen.

Gammel 30-01-11, 20:12   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.ssb.no/emner/00/02/sa_115/levevaner.pdf

Gammel 30-01-11, 20:18   #18
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Ja, to 20-pakker om dagen blir vel 5000 kroner i måneden. Jeg tror mange som røyker trøster seg med at andre bruker denne hundrelappen per dag på andre meningsløse ting.

Dette minner meg om at jeg har vært røykfri i en måned i morgen!

Selv om jeg bare røyket maks. 2 om dagen og ikke sluttet pga økonomien.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:23   #19
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Gosh - jeg er glad jeg ikke røyker lengre.

Jeg røyka vel en 10-20 daglig, ja.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:23   #20
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

I forhistoriske tider røyka jeg så mye at jeg hadde brukt 5000,- i mnd om jeg hadde kjøpt røyk i Norge. Det var vel omtrent da jeg regnet ut hvor mye penger som gikk med på det at jeg fikk siste puffet i baken til å faktisk slutte med galskapen. Å bruke så mye penger i mnd på å ødelegge helsa er jo intet mindre enn idiotisk.
Og det må da være det første man tar tak i når man har stelt seg slik som disse i luksusfellen har gjort?

Jeg vet ikke helt. Når økonomien er så rævkjørt at det har hopet seg opp over 50'000 i ubetalte bompengeutgifter bryr man seg kanskje ikke om røyk lenger.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.