|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Meltdown = nedsmeltingTV3s tekstoversettere får ikke alt til å virke logisk. Meltdown, som i et raserianfall, (er det ikke?) ble oversatt med nedsmelting, 2 ganger
![]() |
#6 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Meltdown=nedsmeltingHelt fin oversettelse. Jeg forbinder i alle fall ikke meltdown med raserianfall. Når jeg bruker det uttrykket, er det mer sånn at jeg er så utslitt og fortvilet at jeg nesten går til grunne.
![]() |
![]() |
#7 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Meltdown=nedsmelting
Spørs hva sammenhengen er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Meltdown=nedsmelting
Jeg bruker det nærmest synonymt med sammenbrudd av forskjellige slag, sammenbrudd i økonomi, mentalt sammenbrudd (og dermed raserianfall som et utslag for det), og så klart kjernefysisk nedsmelting (som jo dette ordet kommer av på engelsk)
![]() |
#10 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Meltdown=nedsmeltingSammenbrudd, det er ordet! Man kan selvsagt få sammenbrudd av raseri, jeg ser den altså, men jeg er sjeldent rasende. Jeg er sånn som blir ekstra klar og litt syrlig blid når jeg blir sint, jeg får ikke sammenbrudd. Derimot hender det rett som det er at jeg er redusert til en våt flekk på golvet av andre årsaker.
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Meltdown=nedsmeltingJeg bruker "nedsmelting" på den måten, både muntlig og skriftlig. Synes det er beskrivende og fint.
![]() |
|
|